-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spyker blir engelsk
Siden Spyker er litt i nyhetene igjen (nå er Saab-fristen forlenget igjen), er det kanskje verd å fortelle at merket er blitt litt mer britisk.

Helt siden Spyker-navnet igjen dukket opp på en bil i 2000 (og vi lånte en til bilutstillingen på Lillestrøm i 2002 – LES MER HER) har de jobbet tett sammen med en liten bedrift i Coventry som heter CPP Manufacturing.
Faktisk var dette den første underleverandøren nederlenderne tok kontakt med, og det er disse som har levert hvert eneste chassis siden da.
Men det er en rekke andre underleverandører på øya også, så det høres egentlig ganske fornuftig ut når Victor Muller, Spyker-sjefen, sier at de skal flytte hele produksjonen til CPP og at det kommer til å spare dem for ganske mange penger.
Nå er det ikke bare CPP som Spyker kjøper fra, de fleste store komponentene, bortsett fra drivlinjen, hentes i England. Så ved å konsentrere produksjonen der, blir forsyningsveiene kortere, og i England bor alltid de viktige spesialistene rett rundt hjørnet.
Det er 135 personer som arbeider hos Spyker i Nederland, men siden en rekke av administrasjonsfunksjonene, og GT-satsingen, skal beholdes hjemme i Zeewolde, er det bare 45 arbeidsplasser som blir direkte berørt av flyttingen.
Muller lover at der skal man finne gode løsninger sammen med fagforeningen. For aksjonærenes skyld får vi håpe at innsparingen gir resultater. I 2008, som er det siste året vi har tall for, bygde de 43 biler og tapte 25 millioner euro.
Men så kommer det morsomme. For CPP er ikke lenger det lille bakgårdsverkstedet det var for ti år siden, da Spyker kom inn i bildet.
I dag jobber de for en rekke kvalitetsprodusenter som leverer kort-serie-biler. Det mest aktuelle eksemplet i dag er vel Aston Martins One-77.
LES: Aston Martone One-77 på hemmelig test
For mens de har sourcet Rapide-produksjonen til Østerrike og Magna, er det CPP, eller Coventry Prototype Panels, som setter sammen dette samlerobjektet.
LES OGSÅ: Rapide – sportsbil for fire
Gjør de Spyker like bra, lover det godt.