-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny CUV: Honda Accord Crosstour
Honda har benyttet Accord-plattformen til å utvikle en premium-CUV. De vil utfordre konkurrenter som bl.a. Nissan Murano.
Vi har så smått begynt å bli vant til nye trebokstavers forkortelse fra bilprodusentenes side. Når Honda nå viser Accord Crosstour på Detroit-utstillingen, plasserer de den i CUV-segmentet, Crossover Utility Vehicle.
Bilen kombinerer, for å bruke Hondas egne ord, det sofistikerte raffinement fra en premiumsedan med de fleksible mulighetene til en SUV.
Lang og fleksibel
Crosstour er en femdørs femseter hvor akselavstanden er oppgitt til 280 cm, mens utvendig lengde er ganske nøyaktig fem meter, det vil si noe større enn Accord stasjonsvogn.
Honda peker på bilens fleksible muligheter for å sjonglere mellom passasjerseter og bagasjeplass, og også ulike oppbevaringsrom under gulvet.
Bagasjevolumet er oppgitt til 700 liter. Gulvet i bagasjerommet er vendbart, med teppe på den ene siden og vaskbar gummimatte på den andre siden.
Born in the USA
Naturlig nok er bilen som vises i Detroit spesifisert for det amerikanske markedet, med 3,5-liters V-sekser – bensin selvfølgelig – som yter 271 hk kombinert med femtrinns automatkasse.
Crosstour leveres med enten 2WD eller 4WD, sistnevnte er et system som fordeler drivkraft til bakhjulene ved behov, slik som på CR-V.
Under skallet finnes masse teknisk snacks, slik som aktiv motlyd for å fjerne visse typer motorstøy, to-soners klimaanlegg med luftfuktighetskontroll, og stemmestyrt navigasjonssystem hvor skjermen også benyttes til ryggekamera.
Honda Crosstour produseres ved Hondas fabrikk i Ohio, USA, og er i utgangspunktet ikke aktuell for Europa. Dette understrekes av at Honda har pekt på Nissan Murano som en konkurrent, en bilmodell som ikke akkurat figurerer på bestselgerlistene i Europa.