-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer Carlsson enn noensinne
Hvis du tenker på Carlsson som et bilmerke, er sannsynligheten høy for at du tenker noen stylede Mercedeser. Den nye C25 er meget mer enn det.
Carlsson er et av de stadig flere tyske trimmingsfirmaene som får status som produsent. Det vil si, de får anledning til å legge sitt eget VIN-nummer på kreasjonene. Ruf gjør det med Porsche, nå er det altså Carlssons tur, med som vanlig basis i en Mercedes-Benz.
Den bilen vi nå snakker om, er det første ”egenutviklede” derfra, og kan vel egentlig, og ganske overfladisk, beskrives som en SL 65 AMG Black Series, med flere kruser og luftinntak og spoilerantydninger enn før.
LES MER: AMG - mer enn SLR
For her er det ikke bare det mekaniske som er pustet på. Eksteriørt er det gjort masse, kanskje ikke med minimalisme som rettesnor, men noen vil åpenbart ha litt mer kriker og kroker enn det Mercedes byr på. I alle fall er de 25 som skal bygges av denne serien, allerede utsolgt i følge sjefen.
Du trodde han het Carlsson? Dipl. Ing. (FH) Markus Schuster er tittel og navn. Da forstår du at vi er i Tyskland.
Hva dette koster aner jeg, men her er det forandringer i alle ledd. Ta hjulene for eksempel, med 11,2 kg er de 40 prosent lettere enn de allerede ganske lette AMG-hjulene.
Se hvordan den forlengede fronten er formet, og vit at interiøret svømmer over av karbonfiber og bøffelhus.
Men ikke et racingsete eller firepunktbelte så langt øyet kan se. På tross av ganske spennende prestasjoner har Carlsson lagt vekt på at her er en Superbil som IKKE skal aspirere til banebruk.
Dette skal være en Hyper-GT som også skal kunne brukes frem og tilbake til kontoret. Hvor komfortabel den turen vil bli på 25-profil bakhjul, kan vi jo bare gjette oss til.
Så selv om vi snakker om 733 hester og 1150 Nm, er det ikke snakk om hysteriske hester, eller Newtonmeter som bare venter på en sjans til å slå seg fri.
Fra den seksliters biturbo V12-motoren fortelles det at dette er ganske siviliserte ytelser – maks dreiemoment ligger ved godt under 4000 omdreininger. Og selv om vi bare kommer til å bruke 3,7 sekunder til 100, er det hele visstnok ganske lettkjørt.