-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lampo nr. 2 til Genève
Vi møtte sveitserne bak Protoscar under det nesten utslippsfrie Rally Viking, Oslo-Stavanger i fjor. Det var gutter som kunne improvisere seg ut av vanskelige situasjoner, det.
Nå gikk det ikke så veldig bra for våre venner fra Sveits, de endte på sisteplassen blant de elektriske bilene. Men de var fornøyde, de hadde lært svært meget, kunne de fortelle, som de skulle ta med til neste utgaven av Lampo.
De debuterte med en bil på Genève-utstillingen i fjor. Hel-elektrisk åpen toseter. Europas Tesla?
LES OGSÅ: Kampen om Miljø og Oppmerksomhet
Den tok de med til Norge og knakk både det ene og det andre, og de endte 13 timer bak vinneren på resultatlisten. Og nå sender de meg en melding om at Lampo2 er klar og at den også skal til utstillingen i Genève om en knapp måned.
LES OGSÅ: Ny Tesla-konkurrent
Det de har gått inn for nå, er å gjøre bilen max energi-effektiv. Resultatet er et forbruk på mindre enn 100kW/km-tonn, får vi vite. Vi må nok snart begynne å venne oss til nye enheter når det gjelder bilers prestasjoner.
Sammen med den nye modellen har Protoscar også bygget et solcelle-anlegg i Toscana, stort nok til å forsyne en slik bil – og dermed har vi virkelig en null-utslipps-situasjon (med mindre vi regner inn produksjon av bil og anlegg).
Den nye utgaven er utstyrt med fire forskjellige ladesystemer, som skal prøves ut – det kjappeste gir deg 100 km ekstra på bare 10 minutter.
Og den har to motorer, en som driver forhjulene og en for bakhjulene, på til sammen 408 hk og med 640 Nm – det er 50 prosent mer enn Opus 1, og den var heller ikke noen sinke.
Fem sekunder til 100 snakker man om nå, og 200 km/t og en rekkevidde, standard kjøresyklus, på 200 km. 300 kWh Li-ion-batterikapasitet er med ombord.