-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konservativ Genève-Citroën
Citroën har aldri vært spesielt utadvendt på Genève-utstillingen. Årets konsept ser ut som den nærmest er produksjonsklar - den også.
En ting kan jeg få lov til å slå fast, tror jeg. Dette er ikke den kommende DS4 – for den har jeg sett. Men det det kan være, er en coupé-SUV-utgave av en av de kommende premium-Citroënene. I hvert fall heter denne modellen DS High Rider.
Hvorfor de kaller den High Rider, er vanskelig å forstå. Du må til amerikansk mod-bil miljø for å møte en skikkelig high rider, dette er jo ikke mer enn en forholdsvis vanlig SUV i stylteavdelingen.
LES: Vi har kjørt DS3
Men sannsynligvis er navnet ment å henlede oppmerksomheten på at dette ikke er bare en coupé – den har også trekk fra de mer muskuløse SUV’ene. De aksentuerte hjulbuene er jo også med på å understreke akkurat det preget.
Bilen føyer seg pent inn i rekken av Genève-konsepter fra Citroën, som ikke lenge etterpå dukket opp som produksjonsbiler.
LES OGSÅ: DS har åpnet
I 2007 hadde vi C-Crosser, året etter var det C5 – i en litt spesiell utforming riktignok, og i fjor var det DS’en. Riktignok het den DS Invent, men det lurte ingen. Den ble snart DS3.
DS High Rider har greie mål, 426 cm lang, 182 cm bred og 148 cm høy. I Genève vil den bli stående på 19-tommers hjul med litt avansert bakkeklaring og se tøff ut.
Den er bygget på PSAs kvasihybride plattform, med dieselmotor foran og en elektromotor som kan dra bakhjulene etter behov.
Jeg håper den ser mer spennende ut når vi møter den om to uker, enn den ser ut på bilder.