-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
IED bygger konsept-Tesla
En av Torinos gode designskoler, IED, har alltid noe spennende på Genève-utstillingen. I år har de bygget en bil for Tesla.
Istituto Europeo di Design er en av de gode designskolene du finner i Torino, der de med en bildesigner i ryggmargen kan få seg en relevant utdannelse. Og der elevene også får bedre muligheter enn de fleste til å vise hva de kan.
For de siste årene har skolen kjøpt seg plass på Genève-utstillingen og har med et eller annet som alltid vekker interesse.
Jeg husker kanskje best Fiat X1/99 fra 2005 og Lancia Hazea året etter. Og i fjor hadde elevene kommet med fire Superbil-forslag for italienske DR – de som importerer og bygger om kinesiske Chery.
I år skjer det noe helt nytt på standen deres. Den forholdsvis ferske designsjefen hos Tesla, Franz von Holzhausen (tidligere Mazda), gikk til skolens Masterstudenter og ba dem tenke seg frem til en 2+2 sportscoupé.
En bil som skulle kunne ”kjøpes av forholdsvis unge mennesker, som forbandt føreren med resten av verden gjennom nettet og digital teknologi, og som skulle være et statussymbol”
Det nevnes ikke i beskrivelsen at den også skulle være hel-elektrisk, men siden den er en Tesla, må vi gå ut fra at det er et krav.
Selv om en vanvittig video (se nederst i saken), makan til kjempesladd på en motorvei har du aldri sett, antyder at her er det en råtrimmet V6-motor på gang.
Det betyr vel antakelig bare at denne bilen også skal ha en motorlyd-synth slik at føreren ikke går glipp av det elementet når har drar i gang en rivaks.
EYE heter modellen, og den er bygget i 1:1 skala av Torinobaserte Cecomp, som også tidligere har hjulpet skolen med så mange nydelige konseptmodeller.
Faktisk har så mange som 11 elever jobbet med dette utkastet og med seg som rådgivere har de hatt Luca Borgogno, en av de ledende designerne hos Pininfarina og Andrea Militello som er en av Fiats beste designere og som var elev ved IED for 7 år siden.
SE VIDEO PÅ YOUTUBE: