-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
En Infiniti for Europa
Dessverre er Infiniti et merke som ikke selges i Norge. Vi synes likevel deres Genève-nyhet er verd noen linjer på BilNorge.no.
Infiniti er Nissans luksusmerke på samme måte som Lexus er det for Toyota. Og selv om merket har sin største kundegruppe i Nord-Amerika, er salget også i gang i utvalgte markeder på vårt kontinent.
Nå lanseres en ny modell som kan øke volumet i disse markedene. EX-serien er en crossover med moderate dimensjoner, og EX30d er første medlem i familien med dieselmotor – nærmere bestemt en treliters V6.
Den kan skryte av 235 hk og et maks dreiemoment på 550 Newtonmeter ved 1750 omdreininger. Kreftene fordeles til alle fire hjul gjennom en 7-trinns automatkasse.
Vi tar med at du kan bikke 100 km/t i løpet av 7,9 sekunder og at snittforbruket er oppgitt til 0,84 liter på mila.
I Storbritannia, hvor salget starter til sommeren, regner Infiniti med at åtte av ti EX-modeller blir utgaven med dieselmotor. Det kan nok tenkes at en og annen entusiast tar skjeen i egen hånd og henter et eksemplar til Norge også. Men da fortrinnsvis fra et marked hvor rattet sitter på riktig side.