-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Königsegg blir Italiana
Adressen er Zürich, men bilen er fotoshoppa inn på en av Torinos nydeligste bilfrie plasser. Derfor ønsker vel Solar Ag at vi skal få italienske assosiasjoner.
I fjor sto det noen store greier på Königsegg-standen i Genève. Bård Eker var veldig rask ute med å forsikre om at dette ikke var hans, selv om firmaet hans i Fredrikstad hadde vært sterkt behjelpelig med å få frem denne 1:1 modellen i tide til utstillingen.
LES MER: Hardkokt egg
Svensk designer, men sveitsisk finansiert og vist frem under Königsegg-paraplyen, samtidig som det ble forsikret at dette skulle i produksjon.
Nå står bilen på egne hjul i Genève. Et godt stykke unna Königsegg, og den presenteres under Quant-navnet.
Det påstås også at denne gangen er det en prototype som går. Fremdeles bygget tett opptil den bilen som sto hos svenskene i fjor, men nå også med et ganske praktfullt interiør under de to store måkevingene som gir adgang både til baksetet og forsete.
Her snakkes det om bleeding edge teknologi og om superbil-prestasjoner, men samtidig om en batteripakke uten særlig vekt og uten farlige materialer.
Det påstås faktisk at akkumulatoren bare veier 500 kg, men er i stand til å produsere nulltilhundre på 2,8 og 377 km/t som toppfart.
Det heile veier ikke mer enn 1680 kg, og vi snakke STOR fireseter her: 488 x 202 cm og 1,34 moh. De fire motorene, en for hvert hjul, yter 150 kW hver. 600 kW - det betyr drøye 800 hk. Seriøst, med andre ord.
Akkumulatorene, som lades fra nettet, får også litt hjelp både fra regenerative bremser og fra karosseriet selv som er bedekket med en fotovolt-film. Med andre ord: hele karosseriet fungerer som et solcellepanel.
Og dette er bare første avdeling i en meget lang rekke tekniske herligheter.
Hva formålet med denne øvelsen er, er jeg ikke helt klar over.
Om NLV Solar AG ønsker å selge solcelleteknologien sin, eller om de virkelig ønsker å sette i gang en slags produksjon av den første elektriske Hyper-bilen, aner jeg ikke. Jeg er bare barnslig begeistret for alle som forsøker seg på Noe Annet.