-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Heuliez er klar NÅ!
Gamle venner har begynt hos Heuliez, og deres funky lille elbil er klar NÅ (eller i hvert fall i oktober).
Kjente ansikter dukket uventet opp på Heuliez-standen i Genève. Men det er ikke det rareste. Det rareste er at Heuliez dukket opp i det hele tatt.
Det har vært, hva dette gamle firmaet selv kaller, en stormfull tid. Egentlig var de solid over gravens rand, men har åpenbart reddet seg i siste liten.
Nå er det ikke nedfellbare metalltak for andre bilfabrikker, eller busskarosserier det satses på, nå skal ny logo og ny merkevare for fullt gi support til den lille elbilen deres.
Mia heter den, og den har vel egentlig vaket i vannskorpen lenge. Men nå er den klar, de tar bestillinger nå (18.000 euro, men av det får du tilbake 5.000 av den franske stat fordi du er så snill at du kjører 100 prosent elektrisk) og leveringer skal starte i oktober.
Den er liten, 2,8 ganger 1,6 meter gir flaten den opptar, og så rager den 150 cm i høyden. Den leveres som tre-seter, der førersetet står for seg selv i midten foran og kan entres via brede skyvedører fra høyre eller venstre side.
Dersom du tar ut baksetene har du en enseter med enormt volum – i den grad 1200 liter kan kalles enormt. Men du kan også fjerne segmenter fra taket, eller bakdøren for å gjøre lasterommet enda mer fleksibelt.
Den leveres med flere batteripakker – den største gir deg rekkevidde på 230 km. Toppfart er på over 100 og null til femti på 7 sekunder. Opp til 80 tar det 8 sekunder til.
Hele det lille vidunderet veier 550 kg uten batterier, og så veier hver batteripakke (6, 12 eller 18 kWh) 70 kg i tillegg.
Det var i fjor sommer Heuliez ble reorganisert med, blant annet, noen svært kompetente industrifolk i spissen. En av dem hadde for eksempel vært ansvarlig for Airbus-salg i USA. Tøff jobb i et Boeing-land.
Men den som var av størst interesse for oss, var Murat Günak, tidligere designsjef for blant annet Volkswagen. Og en av våre virkelige favoritter, David Wilkie, med bakgrunn fra blant annet Ghia – i storhetstiden, og Bertone inntil han avsluttet den perioden med den helt utrolige BAT 11 for to år siden.
Faste brukere av Bil vil kanskje huske at jeg i fjor var ganske begeistret etter å ha kjørt et meget spennende elektrisk transportmiddel med det litt ugreie navnet, Mindset.
Nå venter de, og vi alle, meget spent på hva som skal skje med det prosjektet – det er en slags deadline om en ukes tid, men imens har disse to også viet Mia stor oppmerksomhet.
De er faktisk designteamet bak den bilen som nå skal ut i handelen, og kunne fortelle at det fantes mange andre både spennende og meget spennende planer.
Med disse to bak tegneblyantene, kan vi i hvert fall være sikre på både spennende ideer og god smak.