-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissans globale blad
Nissan har i dag offentliggjort et tredje produksjonssted for elbilen Leaf. Salget starter forsiktig mot slutten av 2010.
Dette er bilen som skal gjøre Renault/Nissan-alliansen til bestinger på miljøfronten. Leaf er en ren elbil, en femseters kombikupe som skal dekke det daglige bilbehovet i urbane strøk.
LES FLERE DETALJER I: Sikter mot null utslipp
Riktignok er rekkevidden fortsatt begrenset til ca 160 kilometer, og den trenger natten over for å bli ladet fra et vanlig strømnett. Men det fins en hurtiglader som gjør jobben på en halvtime, og utviklingen på batterifronten står ikke stille.
Det har vært klart at produksjonen av Leaf starter i Japan mot slutten av 2010 og i USA fra 2012. I dag er det også gjort kjent at den britiske Nissan-fabrikken i Sunderland igangsetter produksjon av Leaf i 2013.
Neste måned starter også byggingen av en avansert fabrikk for Li-ion batterier ved Sunderland. Denne får en kapasitet på 60.000 batterier i året fra 2012.
I 2013 skal etter planen de første Leaf rulle av samlebåndet, men allerede i slutten av 2010 starter salget av elbilen i Japan, USA samt utvalgte markeder i Europa.
Fabrikken i Sunderland får en kapasitet på 50.000 Leaf i året, og den skal lages på samme samlebånd som den kommende Juke. Totalt har da Renault/Nissan-alliansen kapasitet til å produsere en halv million elbiler i året!
Enten har Carlos Ghosn, Renault/Nissan-toppen, sett noe i krystallkula som ingen konkurrenter har sett. Eller så tar han enorme sjanser som kan sette hele fremtiden til alliansen på spill.
Den som lever får se…