-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nissans globale blad
Nissan har i dag offentliggjort et tredje produksjonssted for elbilen Leaf. Salget starter forsiktig mot slutten av 2010.
Dette er bilen som skal gjøre Renault/Nissan-alliansen til bestinger på miljøfronten. Leaf er en ren elbil, en femseters kombikupe som skal dekke det daglige bilbehovet i urbane strøk.
LES FLERE DETALJER I: Sikter mot null utslipp
Riktignok er rekkevidden fortsatt begrenset til ca 160 kilometer, og den trenger natten over for å bli ladet fra et vanlig strømnett. Men det fins en hurtiglader som gjør jobben på en halvtime, og utviklingen på batterifronten står ikke stille.
Det har vært klart at produksjonen av Leaf starter i Japan mot slutten av 2010 og i USA fra 2012. I dag er det også gjort kjent at den britiske Nissan-fabrikken i Sunderland igangsetter produksjon av Leaf i 2013.
Neste måned starter også byggingen av en avansert fabrikk for Li-ion batterier ved Sunderland. Denne får en kapasitet på 60.000 batterier i året fra 2012.
I 2013 skal etter planen de første Leaf rulle av samlebåndet, men allerede i slutten av 2010 starter salget av elbilen i Japan, USA samt utvalgte markeder i Europa.
Fabrikken i Sunderland får en kapasitet på 50.000 Leaf i året, og den skal lages på samme samlebånd som den kommende Juke. Totalt har da Renault/Nissan-alliansen kapasitet til å produsere en halv million elbiler i året!
Enten har Carlos Ghosn, Renault/Nissan-toppen, sett noe i krystallkula som ingen konkurrenter har sett. Eller så tar han enorme sjanser som kan sette hele fremtiden til alliansen på spill.
Den som lever får se…