-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault/Nissan + Daimler
Det er i dag offentliggjort et omfattende strategisk samarbeid mellom Renault-Nissan-Alliansen og Daimler AG.
Samarbeidet omfatter utviklingen av neste generasjon Smart ForTwo og Renault Twingo. Videre skal de samarbeide om fremtidige prosjekter innen så vel personbiler som varebiler. Og samarbeidet går også på at konsernene skal ha eierandeler i hverandre.
En felles arkitektur for småbiler skal danne basis for neste generasjon Smart ForTwo, en ny Smart fireseter og Renault Twingo.
Bilene skal være helt forskjellige fra hverandre og fremdyrke de respektive egenskapene til Smart og Renaults småbiler. De skal som dagens Smart-modeller drives med bakhjulene.
De nye modellene er planlagt lansert i 2013. Smart-fabrikken i franske Hambach skal stå for produksjonen av toseteren mens Renault-fabriken i Novo Mesto, Slovenia, skal produsere fireseterne.
Allerede fra lanseringen skal de nye modellene tilbys med elektriske drivlinjer i tillegg til et utvalg av bensin- og dieselmotorer.
Utviklingen av drivlinjer strekker seg ut over samarbeidet om felles småbiler. Renault-Nissan skal levere 3- og 4-sylindrede bensin- og dieselmotorer til Daimler, som skal tilpasse disse slik at de får Mercedes-karakteristikk.
Daimler skal på sin side levere 4- og 6-sylindrede bensin- og dieselmotorer til bruk i Infiniti-modeller.
Partene skal i tillegg samarbeide om varebiler. Dette dreier seg både om felles drivlinjer og om utviklingen av en kompakt Mercedes varebil basert på en Renault plattform. Denne bilen skal også produseres ved en av Renaults franske fabrikker.
Renault-Nissan og Daimler holder mulighetene åpne for utvidelse av samarbeidet også innen andre områder i fremtiden. Dette er noe vi sikkert får høre mer om i årene fremover.