-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Avslørt: Ny CLS på steroider
Mercedes har en ny utgave av sin firedørs coupé på gang. Det har, som vi kan avsløre her, også spesialistene hos AMG.
Vi har fått flere indikasjoner på at en ny CLS er på trappene. Tidsmessig stemmer det også bra med et modellskifte om ikke så lenge – dagens modell kom på markedet i 2004 og fikk i 2008 en lettere facelift. Da kan 2011 være et bra år for neste generasjon.
Det vi ser på disse bildene er imidlertid toppmodellen – CLS 63 AMG. Den ble lansert i 2007, men neste generasjon kommer nok samtidig med en ny CLS.
Bilen på bildene har samme utvendige speilhus som nye E-Klasse. At dette er AMG-utgaven avsløres av en aggressiv front med store luftinntak samt fire ovale eksosrør bak.
Dagens CLS 63 AMG deler motor med forrige generasjon E 63 AMG, og begge yter 514 hk. Dersom det samme skal gjelde for neste generasjon, vil den nye motoren yte 525 hk og ha et dreiemoment på 630 Newtonmeter.
Girkassen blir en 7-trinns Speedshift med hendler på rattet som overfører kreftene til bakhjulene. 18-tommers felger blir standard, men de fleste utstyrer sin AMG-utgave med 19-tommere eller større.
Trolig kommer den nye CLS 63 AMG på markedet om cirka et år, og da skal den slåss mot konkurrenter som Porsche Panamera Turbo og Aston Martin Rapide selv om sistnevnte er vesentlig mer sportslig og høyere priset.
LES: Våre førsteinntrykk av Porsche Panamera
LES OGSÅ: Vår prøvekjøring av Aston Martin Rapide