-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
På god vei
Med sprik i hjuldiameteren fra 16 til 18 tommer mellom de fem testbilene, skulle man tro at fasitsvaret var klart på forhånd.
Vi forventet naturlig nok at bilene på 16-tommers hjul var mest komfortable, mens mer ekstrem 18-tommer med 45-profil dekk ville gi sportslige tendenser på bekostning av komforten.
Disse fem bilene beviser at svaret ikke alltid er opplagt. Den stiveste og mest stumpe av våre testbiler er Passat, samtidig som Michelin-dekkene også bidrar til et mer ubehagelig støybilde enn hos de fire konkurrentene.
Våre målinger på normal asfalt viser ikke høyere verdier på Passaten, men på grov asfalt er romlestøyen irriterende.
Det er Insignia som er skodd med testens mest sportslige fottøy, men testlaget er imponert over den fine balansen mellom god komfort og sportslige kjøreegenskaper.
Den rekker riktignok ikke helt opp til Mondeos nivå når det gjelder kjøreegenskaper – det er blant annet styringen som ikke viser like god presisjon og tilbakemelding fra underlaget.
Styringen er også en medvirkende årsak til at heller ikke Avensis får toppscore på kjøreegenskaper, den er en tanke for dvask og upresis.
Apropos hjul, selv om Insignia er testens tyngste bil viser den imponerende kort bremselengde – bare en halv meter mer enn testvinneren på dette punktet, Avensis.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat