Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra
Volkswagen Passat
Foto: Trygve Bæra

Det koster

I basisutgave med den aktuelle motoren under panseret – det vil si uten tilleggsutstyr – har alle våre fem testbiler en startpris under 315.000 kroner.

Publisert Sist oppdatert

Dette understreker at vi har å gjøre med ujålete biler som dekker et transportbehov for folk flest.

Ford Mondeo er testens billigste, og med tilsvarende beskjedent utstyr, men det er snakk om en «unaturlig» lav kampanjepris. Den ordinære listeprisen viser at prisen egentlig ligger 12.400 kroner høyere, noe som tilsier at testbilen har samme pris som vår Mazda6.

Det er Avensis som topper prislisten denne gang, takket være ekstrautstyr for drøyt 76.000 kroner.

Nest dyrest, drøyt 25.000 kroner billigere enn Avensis, er Passat. Den har egentlig bare adaptive bi-xenonlys som ekstrautstyr ut over det mest nødvendige.

For Blue Motion-utgaven har start/stopp-funksjon, redusert tomgangsturtall, høyere utveksling i tredje-, fjerde- og femtegear samt gearskiftindikator som standardutstyr.

LES VIDERE

- Innledning

- I cockpiten

- På stallen

- I bakrommet

- På god vei

- Det koster

- KONKLUSJON

- Testvurdering og poeng Ford Mondeo

- Testvurdering og poeng Mazda6

- Testvurdering og poeng Opel Insignia

- Testvurdering og poeng Toyota Avensis

- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat

Powered by Labrador CMS