-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Bugatti fra spesialist
Racer X Design er navnet på et firma som kommer med et spennende Veyron-aktig forslag.
Det har ikke skjedd mye med Veyron i løpet av de fem årene den har vært produsert ved manufakturavdelingen i Molsheim – dersom vi holder alle de kosmetiske spesial-seriene utenfor. Derfor er det litt spennende når Racer X Design dukker opp med sitt eget forslag.
12-2 har de døpt den, og som man ser av skissene har det skjedd ganske mye i forhold til den ”vanlige” Veyron. Men dette er ikke det første herrene i X (for ukjent?) har gjort.
Selskapet har eksistert siden 2003. Og folk som har fulgt med i spesialmagasiner, som for eksempel Maxx Power, vil har støtt på navnet deres ofte i disse 7-8 årene.
Men bilene de har opptrådt med, Hondaer fra 90-årene, skrotet Alfa GTI, o.s.v. kan tyde på at de ikke akkurat befinner seg i sentrum for bilbegivenhetene. Ganske riktig, Racer X design må du reise helt ut til Malta for å finne.
Underlig sted å legge en rå Custom-sjappe. Men at de har ambisjoner er helt åpenbart når man ser på deres Bugatti-forslag.
Reuben Zammit, en av selskapets grunnleggere, forklarer at noe av det han vil er å bygge en bil som kjennes igjen øyeblikkelig, som er helt tydelig i uttrykket sitt, og som samtidig er en klar signatur for merket.
Dette forslaget er klart strømlinjet med dører som tar opp veldig meget av sidene og av taket, og med en bagasjeavdeling som virker rommeligere enn hos konkurrentene.
Det er åpenbart ikke snakk om å bruke en komplett Veyron-plattform, men heller å hente W12-motoren fra Volkswagen, plassere den foran, drive bakhjulene og vips har vi en helt ny Bugatti.
Det er vel tvilsomt om VW vil finne forslaget meget interessant.
Men man bør jo ikke glemme at noe av det som holdt myten om den opprinnelige Bugattien levende, var det faktum at så mange uavhengige karosseriverksteder kastet seg over merket og skapte flere klassiske karosseridesign enn fabrikken selv noen gang klarte.