-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes kler av SLK
Tredje generasjon av Mercedes SLK nærmer seg klargjøring. På disse ferske spionbildene er det meste av kamuflasje fjernet.
Mens dagens SLK hadde en front som lignet på storebror McLaren SLR, med mye Formel 1-inspirasjon, får neste generasjon et nytt forbilde.
Her er det nemlig den nye muskelbilen, SLS AMG, som har gitt inspirasjon til fronten med en stor, sentralt plassert stjerne.
VI KJØRTE HJEM NORGES FØRSTE SLS AMG
Mercedes følger samme oppskrift som de har gjort siden debuten av første SLK i 1995. Bilen har et langt panser, to seter plassert nær bakakselen, og en takkonstruksjon som kjøres av eller på avhengig av vær og temperatur.
Den eneste reelle konkurrenten til SLK er BMW Z4 som også har adoptert en tilsvarende takløsning etter at første generasjon hadde kalesje.
LES: Vår om prøvekjørting av en sprek Z4
Skjønt eneste konkurrent – greier du deg med litt mindre motor, har jo Mazda et glimrende alternativ i sin MX-5. Den kan du jo få med både automatisk hardtop og med kalesje til drøyt halve prisen av hva BMW og Mercedes tar for sine rimeligste utgaver.
LES OM: Mazdas jubileumsmodell av MX-5
I startfasen vil nok neste SLK tilbys med sekssylindrede bensinmotorer, men etter hvert vil det sikkert også komme en 200 Kompressor-utgave med i underkant av 200 hester. Kanskje får vi også for første gang se en dieselmotor i den kompakte toseteren.
Hva vi regner som helt sikkert, er at AMG vil lage en ny toppversjon – trolig med en 3,5-liters V6 med dobbel turbo og nærmere 500 hester.
Det kan fortsatt ta nærmere et år før neste generasjon SLK kommer til Norge.