-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hot fra Mexico
Jeg vet om mange biler som er bygget i Mexico, men dette tror jeg allikevel er den første rene mexikaneren jeg har møtt.
En rekke globale produsenter har samlefabrikker i Mexico, så lisensproduksjon fra det landet er ikke noe nytt.
Men når kit-car produsent Daniel Mastretta kommer til Paris med en ny bil, tror jeg at jeg må sjekke ut hvordan det mexikanske flagget egentlig ser ut. For dette er verd en salsa-feiring.
Det er åpenbart en bil som mener alvor. Kanskje litt Elise-preg, men åpenbart en selvstendig konstruksjon og design hele veien. Motoren sitter rett bak de to setene, og er en toliters turboutgave av Ford Duratec på 250 hk koblet til en femtrinns manuell transaksel.
Her er det masse foldet aluminium, aerospace-teknologi, i chassiset, mens karosseriet er et kurant hylster som blant annet omslutter en førerplass der det er lagt vekt på det som er viktig.
Minimalismen der kan kanskje komme av at noe av det Mastreatta har jobbet mest med opp gjennom årene, er replikaer av Porsche 356 og Speedster, og de overdrev ikke akkurat når det gjaldt interiørdesign.
Vi har sett bilen før, som ren prototype på bilutstillingen i London i 2008.
LES MER I: Hilsen fra Mexico
Nå er det 2010, og Mexico feirer sine 200 år som selvstendig og 100 år siden den store revolusjonen, så nå skal også bilen bli så ferdig at man kan begynne å selge den i 2011. Fabrikken skal klare 150 biler det første året, og så skal kapasiteten økes til 500/år. Og til priser på mellom 50 og 60.000 dollars.
Dataene snakker om 230 km/t og 4,9 til 100. Vekten er på 930 kg, og akselavstanden er forholdsvis lang, på 242 cm. Målene ellers er 390 x 175 x 117 cm.