-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bolloré kommer (fremdeles)
Helt siden 2005, har vi kunne følge den store Bolloré-gruppens innsats for å få en elektrisk bil på hjul. Nå skal den store fabrikken bygges.
Det er en veldig positiv detalj med Bolloré-gruppen. Den har adresse Quai de Dion-Bouton. Alle med litt interesse for bilhistorie, vet at det finnes nesten ikke solidere fransk bilnavn enn det.
Men så er det et lite mysterium med de siste meldingene derfra, og med dagens presentasjon på Paris-utstillingen.
De siste årene har det vært gjort masse ut av det faktum at dette er et samarbeidsprosjekt mellom Bolloré og Pininfarina. Den eneste gangen Pininfarina blir nevnt nå, er at ”BO-modellene som kom etter (2007) var designet av Pininfarina og representerte ekstrem eleganse…”
Det er vel også så vidt antydet at de bilene som skal i produksjon nå, bare fabrikken kommer opp, en fireseter som er 365 cm lang og en treseter som måler 285, også kommer fra Torino-området, men så er det også slutt på alle antydninger om samarbeide.
På papiret ser de kommende modellene spennende ut. God innvendig plass på de vi har prøvesittet. Avanserte tekniske spesifikasjoner med superkapasitatorer som strømmagasin og effektiv transmisjon.
Og nå skal også fabrikken bygges. Grunnstein i januar 2011, heter det. 30.000 kvadratmeter for 300 ansatte, og en kapasitet på 15.000 biler hvert år. I et område i Bretagne der Bolloré-gruppen allerede har et forsknings- og utviklingssenter.
Samtidig viser de en morsom mikrobuss, spesielt beregnet på trange bykjerner, med plass til 23 passasjerer, 5,5 meter lang med sidedøren i nesten hele bussens lengde, høres håndterlig ut. Den skal bygges av Gruau-gruppen, blant annet kjent for påbygg til lastebiler.
For øvrig ligger det allerede ute skjemaer hvor du kan skrive deg på som interessert kunde. Enten du vil kjøpe eller langtidsleie en BlueCar.