-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Juke på brygga
Nissan forsøker nye veier i markedsføringen. I går åpnet de en "pop-up shop" for Juke på Tjuvholmen i Oslo.
- Nå er det vi som skal oppsøke målgruppen, ikke kundene som MÅ oppsøke oss” sa markedssjef i Nissan, Frode Langli da han åpnet Juke Point i går kveld.
Juke Point er, akkurat som svært meget av markedsføringen bak både Qashqai og nå Juke, åpenbart basert på sentralstyrte ideer. Det er ikke helt sikkert at urbane Banksy-pregede grafittiscener er det som trigger norske kunder mest.
Og det er vel heller ikke helt sikkert at et midlertidig lokale midt mellom BAR og Bølgen og Moi på en oktoberkald Tjuvholmen blir den store salgsutløsende faktoren for denne lille rampe-muntre cross-over bilen heller.
Men med et såpass ambisiøst salgsmål som 150-200 biler pr mnd er det klart man må stå på, og Nissan skal ha ros for at de prøver.
Det var et helhjertet opplegg med der vi møtte mange kjente fjes fra områder der Nissan er sterk på spons (71 grader Nord og ekstremsport-utøvere) og med en opplagt Charlotte Thorstvedt som skivespinner.
Spørsmålet er selvfølgelig om de vil få folk til å komme.
Det er masse aktiviteter rundt stuntet på for eksempel Face, og man skal ha aktiviteter som street dancing og vise frem gatesmarte moter og sportsutstyr i anlegget i løpet av de tre ukene det skal holdes åpent.
Og hele tiden skal den være betjent av selgere som både kan tilby prøvekjøring og gjøre hele salgs- og propaganda-arbeidet.
Mini har klart å kjøre to store events i Oslo i løpet av de siste tolv månedene (uten at det har slått spesiell ut på salgsstatistikken forresten). Og nå er det Nissan som slår til med noe nytt (nytt i hvert fall for Oslo).
Skeptikere peker selvfølgelig på at heller ikke profilen på verken kunder eller de som har produktet plassert som Top of Mind endrer seg merkbart etter slike aktiviteter.
Det vil være synd dersom skeptikerne får altfor rett, for vi trenger noen fargerike innslag i bildistribusjonsbildet innimellom.
Men kanskje ikke Tjuvholmen i oktober er fargerikt nok?