-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia viser SUV med mening
Van with a Plan er det amerikanske slagordet når KIA har flyttet grensene for hva en SUV er ment å være.
Kia driver fremdeles og leter etter den endelige fronten sin, den merkelige munnen som er presset sammen på midten er ikke spesielt kyssbar – men bortsett fra det er det mye bra som kommer ut fra designstudiene deres for tiden.
Denne gangen er det altså en amerikansk van som de kaller noe så lite sexy som KV7 (det høres ut som en avdeling av det kjedeligste infanteriet) der eksteriørdesignerne har fått med seg et snev av Range Rovers nyeste Evoque, og der interiørdesignerne har gått helt bananas.
I positiv betydning.
Det hele er tegnet i Kias studio i California (som de deler med Hyundai) og viser at det er ikke bare designerne i Frankfurt som er gode på bokser.
Deres Soul er jo en av tidenes beste produksjons-bokser. Og her har designerne åpenbart forfulgt Soul-slagordet med ”Embrace the box”.
Innvendig i KV7 finner vi fire gode stoler, alle svingbare slik at man for eksempel kan bruke bilen som tribune.
Hele siden lar seg nemlig åpne. En stor dør festet i taket gir adgang til passasjeravdelingen og bakover, mens en vanlig dør gir adgang til forsetet. Ingen stolpe mellom de to, og vips har du utsikt over hele arenaen når stolene er svingt den rette veien.
Activity Van
At Kia kaller dette en Activity Van, betyr forhåpentligvis at de har flere aktiviteter i tankene enn bare å svinge på stolene. Man kan for eksempel trekke seg tilbake til en separat lounge med ytterligere tre sitteplasser og en rekke rom for for eksempel komplett piknik-servering.
Det er en annen morsom interiør-finesse også. Når du har parkert og funnet den riktige partyinnstillingen for setene, er det utrolig god plass rundt deg. Det er egentlig ikke noe særlig preg av bil i det hele tatt.
Men når du skal kjøre en tur igjen og slår på tenningen, kommer plutselig hele dashbordet mot deg, det flytter seg 15 cm bakover når du stopper, og det monner for den innvendige plassen.
Fremtidsrettet
Selvfølgelig inneholder dashbordet alt som er mulig av fremtidig infotainment, egentlig kunne bilen like godt stått på elektronikkmessen i Las Vegas. Baksetepassasjerene har sitt eget datadisplay med berøringsskjerm.
Den ser ikke så veldig stor ut, men den måler 487 cm i lengden på hele 310 cm akselavstand og er litt over to meter bred.
Samtidig benytter Kia anledningen til å vise frem sin nye Theta II motor. 2-liters turbo med 285 forholdsvis siviliserte hestekrefter. Deilig med en konseptbil som kjører hardcore og som ikke forsøker å leke en moderne electra-glide med mystiske nullutslipp-kvaliteter.