-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Viper-killer
Heldigvis blir det plass til en og annen avviker også, på Detroit-utstillingen. Mach 7 Falcon, for eksempel.
Det eneste jeg visste om Holly, var at jeg hadde vært der en gang, etter en Detroit-utstilling, fordi noen ville gå på ski. Det ligger rett nord for bilbyen, så det er kanskje ikke så underlig at det har rent over litt bil dit også.
Det er i hvert fall der man finner et lite firma som til nå har vært mest kjent for å bygge hardtop i plast til Viper. Nå har de gått mye lenger, nå bygger de faktisk sin egen Viper-killer, utstyrer den med Corvette-mekanikk og kaller den Mach 7 Falcon.
Nest kulest
Den ser bra ut, bloggerne later til å være enige om at det er Detroits nest kuleste bil, etter Porschen, og spesifikasjonene ser også ut som om disse folkene vet hva de holder på med.
Det snakkes om et hydro-formet aluminiumchassis, med en rekke Corvette komponenter og justerbare coil-over fjæringsenheter fra KW. Motoren er GMs V-åtter, enten LS3 med 500 hester eller smallblock LS9 med kompressor og 640 hk.
Karosseriet er i kullfiber og ser kanskje litt Hot Wheels-aktig ut, men det er i hvert fall ikke tvil om at motoren sitter bak, og med luftinntak dypere enn på en Ferrari F50, gir den klar beskjed om at den mener alvor.
Det antydes godt over 300 km/t i toppfart og 3,5 sekunder til hundre. Vekten er med på å få ned akstiden – den er ikke på mer enn rundt 1300 kg sies det.
På utstillingen gikk det rykter om at en kunde allerede hadde bestilt to biler, en hans og en hennes.
Men fremdeles er det 13 eksemplarer igjen av årets produksjon – det lille verkstedet rett nord for Detroit har tatt peiling på å produsere 15 i året. Og selger dem for rundt 200.000 dollar.