-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Honda med kurs mot null
Honda fortsetter sin Road to Zero Emissions med to (nesten) nye konsepter i Genève.
Plug-in er bare nesten-fremtiden, mens fremtiden er brenselceller med hydrogen. Det er i hvert fall fremdeles Hondas offisielle budskap, selv om de nøyer seg med litt nesten-fremtid på den kommende Genève-utstillingen.
Der skal de dels vise en helt ny batterielektrisk bil, og dels presentere en ny plug-in hybrid.
EV Concept er nok like mye en styling-studie som den er en teknisk tour de force. Beskrivelsen høres ganske copy-paste ut med en femseters (pluss bagasje) layout som den vi finner i Jazz (som vi om ikke mange dager skal prøvekjøre i elektrisk utgave).
Den får en drivlinje som opererer i tre modi – akkurat som CR-Z hybriden. I tillegg skal bilen utstyres med en rekke elektroniske coacher som skal hjelpe deg til å ”maksimere rekkevidden”.
Det eneste konkrete, så langt, er at den gjør 160 kilometer på den nye US EPA LA4 kjøresyklusen. Og informasjon om at bilen vil bli vist sammen med Hondas nye ladestasjon.
Den andre nyheten aner vi heller ikke navnet på, og detaljene er også skrantne. Men det dreier seg altså om et hybridsystem som er pakket inn i noe som sannsynligvis er på Accord-størrelse.
Her er hybridteknologien ulik den vi finner i Hondas andre hybrider. Fremdeles et to-motor system, men med tre kjøremodi: helt elektrisk, bensin pluss strøm eller bare bensin med direkte mekanisk kontakt til de drivende hjul. Dette systemet later til å komme på en produksjonsmodell av 2012 årgang.
Det kan godt være at det tekniske innholdet er overveldende, men egentlig gleder jeg meg vel så mye til å se om vi kan spore noen nye designsignaler fra Honda i disse to konseptbilene.