-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Verdens raskeste stasjonsvogn?
G-Power påstår at deres Hurricane er verdens raskeste stasjonsvogn. Og du kan få en likedan.
I 2008 klarte G-Power å klokke inn sin M5 sedan til en hastighet av 367,4 km/t. Nå har de flyttet rekorden enda høyere, og det med en stasjonsvogn.
372 km/t lyder den nye rekorden, 15,8 kilometer høyere enn den gamle stasjonsvogn-rekorden satt av en MTM RS6 R i 2009, og hele 52 km/t raskere enn de 320 km/t en Brabus T V12 oppnådde i 2007.
Nå tilbyr G-Power et begrenset antall med trimmesettet som ved hjelp av doble kompressorer gir V10-maskinen i M5 hele 750 hk og et maks dreimoment på 750 Nm.
Bilene får en elektronisk sperre for toppfarten, men de fleste vil nok løfte høyrefoten lenge før de er i nærheten av de 360 km/t som sperren settes ved. Null til hundre på 4,5 og til to hundre på 9,7 sekunder er heller ikke verst for en to tonns stasjonsvogn.
Godt skodd
Det settes selvsagt store krav til dekk og felger som skal tåle slike påkjenninger som dette. Felgene er G-Powers egne Silverstone Diamond, mens dekkene er Michelin Pilot Sport i 255/35 ZR20 foran og 285/30 ZR20 bak.
G-Force har utviklet sin egen sportslige hjulopphengning som muliggjør en rekke innstillinger for høyde og hardhet etter sjåførens preferanser.
Selvsagt har de også sørget for at stopp-egenskapene er vel ivaretatt. Foran sitter skiver med en diameter på 396 mm og 6-pots calipere, mens bakhjulene bremses av 380 mm skiver og 4-pots calipere. Krefter på 1G skal ikke være noe problem for denne avdelingen.
Interiøret er ekte tysk håndarbeid med store innslag av skinn og Alcantara for å oppnå den riktige blandingen av sport og komfort.
Hastighetsrekorden er nok ikke sanksjonert av verken FIA eller Guinness, for den er satt på tysk autobahn, åpen for vanlig ferdsel.
SE VIDEO FRA FORSØKET: