-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nedtelling for Genève
Neste uke er det igjen bilutstilling i Genève. Nå snekres og bankes det for å sette standene i stand slik at publikum skal få det siste av det siste innen bil. Årets messe blir proppet med nyheter.
Antall internasjonale bilutstillinger er blitt kraftig redusert.
Den internasjonale bilprodusentforeningen vil ha færre messer med status ”internasjonale”, slik at de kan spare penger.
Å delta på utstillinger er dyrt – og en tid gikk det inflasjon i antallet.
Nå er det en stor internasjonal messe i USA (Detroit), en i Asia (Shanghai), en hver høst i Europa (Frankfurt og Paris vekselvis annet hvert år) og en hver vår i Europa – nemlig i Genève.
I Genève er alle med – og forskjellen mellom internasjonale og andre er at der stiller nesten alle produsenter ut sine biler. På andre messer er det mer frivillig.
I Genève åpner dørene til uken, først med egne pressedager (tirsdag og onsdag) – før publikum slipper inn fra torsdag.
Mange nordmenn legger turen til Genève-utstillingen. Den er tett inntil flyplassen og den er meget kompakt. At det er bilmesse kan man se på hotellprisene som er mangedoblet. Og selv om man bare vil bo en natt, må man betale for tre netter.
Mange nyheter
Knapt en eneste produsent kommer i år til Genève uten store og til dels spennende nye modeller.
Selv Rolls Royce viser en elektrisk bil (noen hevder at bare for å holde champagnekjøleren kald, går det med masse strøm...).
En annen som virkelig slår på stortromma denne gangen er Ssangyong som skal ”gjenoppstå” med nye eiere og en rekke nye produksjonsmodeller. Ikke bare en ny liten SUV (Korando) – men de kommer også med en endret pickup.
Messen vil vise en industri opptatt av miljø, og det settes rekord i antall elektriske biler. Før hadde elbilprodusentene egne messer – men nå er de integrert i de store internasjonale bilutstillingene.
Men inntil tirsdag skal mye på plass i messelokalene. Snekkere, malere og ikke minst sjauere har lange dager.
Utenfor står truckene – med nye og gamle kasser. Mange ser ut til å bruke det samme som i Paris i 2010 – mens andre igjen bygger opp helt nye stand i Genève. Det er trangt om plassen, og det siste som kommer inn er de nye bilene.
Tirsdag er det bilene som overtar plassen.
Redaksjonen i BilNorge.no er på plass med flere medarbeidere som skal rapportere om nyhetene – bilene – menneskene – snakket – ryktene – trendene og alt det andre som rører seg på en bilmesse.