-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo bygger fabrikk i Kina
Den svenske bilprodusenten skal investere 4 milliarder svenske kroner i Kina.
Det er den svenske næringslivsavisen Dagens Industri (DI) som i dag avslører at Volvo skal bygge en ny fabrikk i Chengdu i Sichuan-provinsen.
Internt i Volvo har planen navnet ”The China Growth Plan”, og skal presenteres på en pressekonferanse i Beijing i morgen, fredag.
120.000 enheter
Den nye fabrikken skal stå ferdig i 2013, og skal ha en kapasitet til å produsere 120.000 biler årlig.
Totalt vil fabrikken alene representere en investering på omkring 2,5 milliarder svenske kroner. Finansieringen av fabrikken er ifølge DI ikke endelig på plass, men det er ventet at Volvo og eieren Geely vil kunne få betydelig lokal støtte til etableringen.
LES OGSÅ: Volvo solgt til Geely
Resten av de totalt 4 milliardene som Volvo skal investere i Kina skal gå til å styrke forhandlernettet, samt økt markedsføring.
Posisjonerer seg
Volvo har et sterkt behov for å øke sin produksjonskapasitet i Kina for å ta opp konkurransen med de tyske prestisjebilprodusentene BMW, Mercedes-Benz og Audi. De tre solgte henholdsvis 169.000, 148.000 og 228.000 biler. Til sammenlikning solgte Volvo i fjor i overkant av 30.000 biler.
Av de bilene Volvo solgte i Kina i fjor var omkring 20.000 av dem produsert i Kina. Det skjedde på en fabrikk i Chongqing, hvor Ford er inne på eiersiden.
For å få opp salgsvolumene i Kina er det helt avgjørende å ha produksjon i landet. Biler importert fra utlandet er belagt med høy straffetoll i Kina, slik at det er vanskelig å konkurrere med biler som produseres innenfor landets grenser.