-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Europeisk Nano
Vi har lenge hørt at Tata planlegger en Europa-utgave av sin mikrobil, Nano. At den skulle bli så annerledes hadde ingen peiling på.
Her har vi enda en gang en bil ingen ante noe om før Genève slo portene til bilutstillingen opp.
Det er snakk om en bil til under 2000 engelske pund og som skal i salg neste år, og som i hvert fall i denne utstillingsutgaven blir presentert som en lekker, radikal pod-aktig transportkapsel.
Den er bitte liten, men allikevel fikk ganske lange ben (og resten av modellen) fint plass i baksetet, samtidig som hun hadde en bekjent foran seg.
Bilen repeterer deler av Nano-oppskriften, med en motor, tre sylindre turbodiesel, 1,2 liter, 89 g/km, plassert under bagasjerommet og selvfølgelig med bakhjulsdrift.
Saksedører gjør det veldig lett å komme ut eller inn av alle setene, og det er virkelig svære vindusflater her.
Imponerende svingradius
Men den du virkelig ikke tror før du ser den, er svingradien. På fullt hjulutslag, beskriver bilen en sirkel på 2,6 meter - det er jo ingenting. En London Taxi trenger tross alt 7,6 meter.
Kunststykket er at ved ekstremt utslag, får man det ytre hjulet til å rotere forover, mens det indre roterer bakover.
Spør meg ikke om hvordan, i morgen skal jeg brekke kroppen min under (eller få noen til å løfte hele greia, den kan umulig veie mye).
Eurovennlig
Jeg likte designen, den hadde antydninger av både Kia Pop og Pininfarinas mange år gamle Nido, men var allikevel både frisk, ung og veldig europeisk.
Hos Tata sier de at en europeisk mikrobil kunne de være i stand til å produsere på dette kontinentet i løpet av 2013. Markedet kan bli interessant. I fjor ble det solgt langt under 50.000 slike biler. I 2017 snakker vi innpå 300.000.
Det er verd å huske at Tata eier Jaguar og Landrover, der tjener de penger så det suser, så denne indiske bedriften vet åpenbart hva den holder på med.
SE VIDEO FRA PREMIEREN: