-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Japansk invasjon
Ganske ensom og litt for seg selv sto det noe stort noe i Genève. Invader het det, men hva i all verden var det?
Så viser det seg at endelig har et av de store japanske trimme- og styling-selskapene kommet til Europa også. De har vært representert i Gulf-området ganske lenge, men nå trekker de enda lenger vest.
Invader Technologies er egentlig ganske ferske, stiftet i 2009, men har aggressive planer. De jobber på Bentleyer og Ferrarier og slike biler i hjemlandet, ofte med ganske vulgært resultat. Men når de er ute på eksportmarkedene, er det japanske produkter de spesialiserer seg på.
Den bilen som står i Genève, som de kaller Invader 600, er i realiteten en Lexus 570 som igjen er en stor V8 Land Cruiser.
Men Invader har tatt den helt fra bunnen av, med nye hjul, masse ekstra greier på karosseriet, et vesenlig oppgradert interiør og ikke minst har de svingt tryllestaven over motoren.
5,8-literen, som opprinnelig var på 383 hk, er chippet og den har fått ny kompressor og et helt nytt eksossystem og ender derfor på det navnet antyder: 600 hk.
Null til 100 på 5,5 sekunder, med noe så stort og tungt, vil helt sikkert imponere naboen din. Spesielt hvis du bor i nærheten av en ørken.
For det er ingen som krangler med terrengegenskapene til en voksen Land Cruiser..
Det skal bli spennende å følge med på om denne spennende delen av japansk bilbransje kommer til å få noe fotfeste hos oss. Det hadde vært gøy, den japanske råner-mentaliteten er ganske imponerende.