-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Loeb i tet på Sardinia
Sebastien Loeb i Citroën leder Rally Italia på Sardinia etter første dag. Men det var en norsk Citroën-fører som tok første stikk på den italienske Middelhavsøya.
Petter Solberg vant den første fartsprøven og var eneste fører til å notere en tid under seks minutter. Men på andre etappe tapte Petter 39 sekunder grunnet en løs turboslang og ramlet dermed til en 11. plass i sammendraget.
Han gjorde imidlertid en glimrende jobb i sin Citroën DS3 resten av fredagen, og endte dagen på andreplass, bak regjerende verdensmester, Sebastien Loeb.
Det var tett mellom Loeb og Ford-fører Mikko Hirvonen gjennom hele fredagen, men på nest siste etappe hadde finnen en punktering som kostet han ca 50 sekunder.
Når Citroën-fører Sebastien Ogier valgte å slippe seg ned for å få en bedre startposisjon lørdag, avansert Petter Solberg til andreplass i sammendraget.
- Jeg er godt fornøyd med å avslutte dagen på andreplass, sier Petter Solberg. - Vi tapte mye tid da vi mista turbo-trykket, men heldigvis var det bare en løs turboslange som forårsaket det, så fikk fiksa det fort på transporten etterpå.
- Bilen har fungert bra i hele dag, og jeg er fornøyd med både fart og innsats. Vil veldig gjerne på pallen nå, og kommer til å pushe hardt i morgen, sa Petter og la til at han var lei de taktiske manøvrene som enkelte team (Ogiier for Citroën (red.anm.))valgte for å få bedre startposisjon neste dag.
Men det er tett i teten – Loeb har en margin på 33,2 sekunder til Petter. Bak nordmannen er det 20 sekunder ned til Hirvonen og ytterligere 2 sekunder til Ogier.
Mads Østberg har igjen vist at han hører hjemme i verdenseliten i sin Ford Fiesta. Han ble nummer fire på første fartsetappe, og var aldri dårligere enn nummer 7 på noen etapper. Dermed endte han fredagen på femteplass, bare 9 sekunder bak Ogier.
For første gang stilte det nye Mini-teamet til start i en VM-runde. Dani Sordo ligger på 6. plass, drøyt halvminuttet bak Mads. Hans teamkollega, Chris Meeke har dessverre måttet bryte.
Bryte har også de to øvrige norske deltagerne gjort, Henning Solberg og Eyvind Brynildsen.
Det skal kjøres seks etapper lørdag og fire på søndag før Rally Italia Sardinia avsluttes. Så langt ser det meget bra ut for både Petter Solberg og Mads Østberg.
Rally Italia Sardegna - Results after Day 1
1. Sébastien Loeb/Daniel Elena | Citroën DS3 WRC | 1 hr 27 min 47.0sec |