-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes går konvensjonelt
Mercedes-Benz forlater dagens form når de til høsten lanserer en ny B-Klasse. Den blir mer lik andre biler i Golf-klassen.
Mercedes er først ute av de tre erkerivalene til å lansere sin nye modell i Golf-segmentet, B-Klasse. Men våren 2012 presenterer BMW en ny 1-serie, og innen utgangen av 2012 har vi nok også fått møte neste Audi A3.
Mens dagens B-Klasse hadde et såkalt sandwich-gulv designet for fremtidige drivlinjer, blir etterfølgeren mer konvensjonell. Dermed blir den også vesentlig rimeligere å produsere.
Mange av dagens brukere setter nok pris på den høye sittestillingen i B-Klasse, og det er nok en egenskap Mercedes vil videreføre på tross av et mindre plasskrevende gulv.
B-Klasse får et stort utvalg av motorer for bensin og diesel. De største kommer fra egne delehyller, mens Renaul skal levere kompakte bensinmotorer på 1,2 til 1,8 liter, samt en 1,6-liters dieselbrenner.
Etter hvert vil vi også få alternative drivlinjer i B-Klasse, noe som innbefatter både hybrid (E-Cell Plus), ren elbil (E-Cell) samt en F-Cell med brenselceller.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men en dobbelclutch-kasse blir også tilgjengelig i kombinasjon med stopp/start.
De første bilene kommer til Norge i november, og det betyr trolig lansering på bilutstillingen i Frankfurt i september.