-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Suverene Citroën
Sebastien Loeb og Sebastien Ogier i Citroën har tatt en suveren ledelse etter første dag av Rally Deutschland. Petter Solberg er beste privatfører.
De to franske Citroën-førerne dominerer det tyske asfaltløpet fullstendig. Mellom dem skiller det bare 7,4 sekunder, men marginen ned til nærmeste konkurrent, Mikko Hirvonen i Ford, er på over et minutt.
Første dag av rallyet ble kjørt i vakre omgivelser i Moseldalens vindistrikt. Skiftende vær gjorde at dekkvalg spilte en avgjørende rolle, og her gjorde Citroën sine saker bedre enn konkurrentene.
Fords Jari-Matti Latvala vant første etappe, og både han og teamkollega dro fordel av å kjøre på harde dekk. Men på neste etappe kom regnet, og da dro de to Citroën-førerne fordel av sine myke dekk. De fikk et forsprang på over halvminuttet på konkurrentene.
De to franskmennene fortsatte å dominere dagen og endte til slutt over minuttet foran finnen som traff en mur og ødela hjulopphenget på sin Ford på ettermiddagen.
Bak de tre i tet holder Mini-førerne Dani Sordo og Kris Meeke fjerde og femteplass i Minis første asfaltløp. Deretter følger Petter og Henning Solberg i henholdsvis Citroën og Ford. Mads Østberg tapte mange minutter på en avkjøring med ødelagt hjuloppheng som resultat.
- Jeg er faktisk ganske fornøyd med plasseringa etter første dag, sier Petter Solberg.
- Dette er det første asfalt-rallyet med denne bilen, så jeg er nok akkurat der hvor jeg kunne forventet å være. Men det går bedre og bedre, så jeg håper å kunne klatre på resultatlista i morgen. Vi er raskeste privatfører, og fighter med fabrikksteamene!