-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fendi pimper Maser
Jeg kan ikke huske et eneste eksempel på at en bil blir bedre av å bli pimpet av et motehus (selv om Fiat 500 by Gucci ikke er katastrofal i hvert fall). Nå går Maserati til Fendi for hjelp. Underlig.
De fleste kjenner navnet Karl Lagerfeld. De kjenner ham i hvert fall fjernt igjen når de ser bilde av ham i hans svarte uniform og kritthvite dekorasjonsskjorte.
I 1970-årene begynte Karl Lagerfeld for alvor å få det gamle motehuset Fendi (fra 1925) opp å stå, og lille Silvia Venturini – en av de fem Fendi-søstrene – satt ved mesterens føtter og lærte masse – forteller hun.
I dag er fremdeles Lagerfeld sterkt retningsgivende hos Fendi, og Silvia Venturini Fendi er også en av de kreative toppene der. Så vi kan vel regne med at når Maserati går til Fendi, og det er Silvia Venturini som fronter jobben som er gjort, vil det være en eim av Lagerfeld i bakgrunnen.
Hvilket får meg til å spørre om hvor egentlig lojaliteten ligger. For de siste månedene har nemlig Lagerfeld vært en sterk talsmann for Folkevogn.
På plakater, i annonser og på video forteller han verden hvor utrolig stilig VW er, den er jo SÅÅÅ Parisisk at ingen kan da tro at den er tysk!!!
Men samtidig skal vi altså få servert en Maserati GranCabrio i Fendi-versjon på Frankfurt-utstillingen.
Den spesielle tresjikts mørke grå karosserifargen, Grigio Fiamma Fendi heter den, kan ligne på hans grep, sammen med det Fendi-gule treverket du finner på toppen av dashbordet, på toppen av dørene og på girspak-knotten. Gulfargen finner du forresten også på caliperne.
Dobbel-F logoen til Fendi finner du brodert på setene og i rattsenteret, på hjulene og i en spesiell logo lavt nede på karosseriet.
Dessuten har de droppet hoffleverandør Schedoni og hentet skinn fra Fendis Cuoio Romano-linje som de bruker på dashbord, rundt girstanga og som profiler på gulvmattene.
Dessuten er det Fendi-skinn i det skreddersydde bagasjesettet. Der har jo Schedoni pleid å ha monopol i Modena / Maranello-området.
Som toppen på kransekaken – en kransekake som for øvrig kommer med de samme 4,7-liters V8 + automat-spesifikasjonene som utgangspunktet – har Silvia Venturini laget et spesielt skilt som tegn på dette unike (får vi håpe) samarbeidet.
Det er ovalt, festet på dashbordet foran passasjersetet, og på begge sider av stofftaket, og inneholder Fendi-logoen, Maserati-logoen og et femsifret serienummer, unik for hver bil.
Fem sifre, ikke fordi bilen skal bygges i 99999 eksemplarer, men fordi fem siffer visstnok er en magisk verdi for Fendi! Ikke spør, jeg vet ikke.
Men jeg lurer fremdeles på hvor Karl Lagerfelds lojalitet egentlig befinner seg.