-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maseratis andre SUV
På Detroit-utstillingen i 2003 kom Maserati med et SUV-forslag. Kubang het den. I Frankfurt kom de også med en SUV de kalte Kubang – men dette var noe helt annet.
Giorgetto Giugiaro fortalte om den første Kubangen at det var noe han og hans folk hadde tegnet og bygget på et par raske måneder. Det var med andre noen som plutselig hadde kommet på noe som ”kanskje en god ide”.
SE: En Maserati du aldri har sett maken til
Gårsdagens debutant virket adskillig mer gjennomtenkt. Den så ut som hel ved, designet av Maseratis egne folk og bygget på en måte som tyder på at vi allerede nå kan være ganske nær produksjonsutgaven.
Det er vel egentlig ganske naturlig å tenke seg synergier her – rett på andre siden av midtgangen sto det et annet Fiat-eid merke, nemlig Jeep. Og det er klart Jeep har elementer å by på til sine europeiske kolleger.
Men allikevel ble det snakket meget om hva som skal til for å få denne nye bilen på hjul.
Det skal spesialutvikles egne Maserati-motorer til denne bilen. De konstrueres av folk under kommando av Paolo Martinelli, som nå leder Maserati Powertrain. Men i 30 år har han vært hos Ferrari, også som motorhøvding i Formel 1, og hans nye Maser-motorer skal bygges hos Ferrari.
Og produktutviklingsavdelingen hos Maserati jobber nå med en 8-trinns automat, spesielt for Kubang, samtidig som de jobber med spesifikasjonene for styring, bremser og opphengning. Ikke et ord om Jeep-deler, men man har egentlig ikke sagt noe om 4x4-systemet heller.
Hvordan den tar seg ut? Det er mulig det er øynene som ser, men jeg synes den ser lettere, litt mer elegant ut enn de store fra for eksempel Infiniti eller Lexus. Men det er noe med disse store greiene jeg ikke helt blir dus med.
Men det er i hvert fall ingen tvil om at denne store bilen fint klarer å bære Maserati-grillen. Enda den er enorm i denne utgaven.