-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa setter ny flærr-standard
Her snakker vi en ny produksjonsmotor. Den bygges inn hvor du vil og øst/vest eller nord/syd. På 1,8 liter. Husholdningsstørrelse. Og 300 hestekrefter.
300 hester fra 1,8 liter uten antydning av hysterisk oppførsel.
Med en Alfa-logo i nærheten. Det høres ut som moro.
Om det virkelig vil bli moro får vi først vite i 2013, det er da de skal begynne produksjonen av denne fireren.
Hvis jeg skulle bygget en ny motor i dag og kunne rote blant stiv aluminiumskonstruksjon, twin cam, turbo, variabel ventiltid både på innsug og eksos, variabelt ventilløft og direkte bensininnsprøytning på minst 200 bar, tror jeg nok jeg hadde sagt:
Ja, takk – alt sammen.
Det har de åpenbart gjort hos Fiat Powertrain da de skulle legge grunnlaget for en ny motorfamilie som i første rekke skal lede Alfa-invasjonen i USA.
Og dermed betyr dette også at her har vi en motor som kommer til å møte all verdens strenge eksosregler, inklusive den kommende amerikanske Tier 2, Bin 5 – og i den sammenheng er Euro 6 en slags forsiktig forskole.
Selv om motoren i første omgang skal hjelpe Alfa Romeo tilbake til USA, først og fremst montert i den nye 4C, vil vi nok med tiden også få se den både i passende Fiater og i en og annen Dodge.
LES OGSÅ: Alfa tilbake med 4C
Harald Wester, som er Fiats topp-tekniker (og sjef for både Alfa Romeo og Maserati), lover at her har man brukt all den moderne teknologi man har kommet over for å skape en motor som ikke bare er uvanlig potent (en litereffekt på over 160 – da snakker vi!), men også svært komfortabel med hensyn til støy og vibrasjoner, med lavt forbruk og med et enestående forhold mellom ytelse og vekt.
Det sies ikke noe om turtallet – og det er vel for mye også å drømme om en motor som lystig dreier sine åtte tusen?