Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari
Hublot-sjef Jean-Claude Biver og Ferrari-president Luca Cordero di Montezemolo
Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot er offisiell partner for Ferrari

Hublot for Ferrari

For fjerde gang bytter Ferrari klokkepartner. Ny favoritt er Hublot. Men ellers går det veldig bra.

Publisert Sist oppdatert

Man kan selvfølgelig spørre om hvor krisen er. Bare hør fra Ferraris rapport etter tredje kvartal i år:

Man har levert ut 5.165 biler så langt i år – en fremgang på 12 prosent. Det har vært omsatt for 1.605 millioner euro – opp 19 prosent og selvfølgelig ny rekord.

Man har tjent 212 millioner euro på driften, det er en fremgang på 11 prosent. Og virksomheten har satt ny rekord hva angår kontantstrøm.

Blant de mykere verdiene nevnes det at Sergio Pininfarina forlater styret ”av personlige årsaker”.

Selv med en meget oppegående egen designavdeling nå sa Luca di Montezemolo, Ferrari-sjefen, at han kunne love at de ville fortsette å samarbeide tett med Pininfarina – "et navn som er uløselig knyttet til vår historie”.

Ferrari.com er nå tilgjengelig på 7 språk, på Facebook har de 5,5 millioner tilhengere, de leder på YouTube og det finnes nå 50 Ferrari-sjapper over hele verden.

Inntektene fra lisensvirksomheten fyker i været og, sa han, ”vi knytter stadig flere high-end partnere til oss, et eksempel er den avtalen vi underskrev med Hublot for bare noen timer siden”.

Hublot er et sveitsisk urmerke i toppen av skalaen. Deres eneste befatning med bil før har vært et merkelig, halvhjertet engasjement med Morgan, pluss en høyprofil nyhetssak for et år siden der Formel 1-høvding Bernie Ecclestone fikk seg en i trynet og ble fraranet sin Hublot, hvilket medførte en litt ugrei annonse om ”Se hva folk gjør for å skaffe seg en Hublot”.

LES: Morgan 100 år – med klokke

LES OGSÅ: Det er penger i et blått øye

Ferrari har selvfølgelig hatt urprodusenter knyttet til seg før. Cabestan, Panerai og Gerard Perregaux, men det ser ut som om avtalen med Hublot blir mer omfattende.

LES OGSÅ: Med Ferrari på armen

For sveitserne skal jommen bli ”Watch and Timekeeper of Ferrari”, og ”Timekeeper of Scuderia Ferrari” og dermed er Hublot ute i en verden de ikke har vært før. Men å skaffe seg et PC-basert elektronisk tidtakerapparat er kanskje ikke all verden?

Mer spennende er det at det også kan se ut til at de i tillegg til lekre armbåndsur med Ferrari-preg også skal lage klokker for fremtidige Ferrariers dashbord.

Hublot har lovet at de skal vise de første resultatene av det nye samarbeidet på klokke&smykke-messen Basel World i mars, neste år.

Powered by Labrador CMS