-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ogier ut, Hirvonen inn
Få dager etter årets VM-avslutning i Wales, er det klart at Sebastien Ogier forlater Citroën. Inn kommer Mikko Hirvonen.
Sebastien Loeb sikret seg sin åttende strake VM-tittel i Wales sist helg. Dermed har han én mer enn Michael Schumacher, selv om de slåss i hver sin disiplin.
Nå forteller Citroën-teamet at Sebastien Ogier og kartleser Julien Ingrassia forlater teamet etter endt sesong. Inn kommer i stedet den finske Ford-føreren Mikko Hirvonen med kartleser Jarmo Lehtinen.
Ogier er flasket opp i Citroën-teamet, først det såkalte junior WRC-teamet før han fikk fast sete i det offisielle fabrikkteamet fra årets sesong. Han har oppnådd svært gode resultater, og til tider vært raskere enn Sebastien Loeb.
Og dette er nok årsaken til at han nå får avskjed. Loeb, med sin merittliste, finner seg neppe i å konkurrere mot en likeverdig fører i tilsvarende utstyr. En som i tillegg har vanskelig for å finne seg i såkalte stallordre.
Derfor var det nok heller aldri aktuelt for Citroën å ansette Petter Solberg i teamet – han kunne lett bli en for stor utfordring for Loeb.
Mikko Hirvonen, derimot, finner seg nok i å spille andrefiolin og opptre lojalt etter teamets ønsker.
Det som nå er interessant er å se hvem Ford ansetter – kan vi foreslå Mads Østberg som har gjort en forrykende jobb for deres privatteam Stobart i sin aller første WRC-sesong i år?
Og hvor havner Petter Solberg - som ganske bestemt har uttalt at 2011 var hans siste sesong som privatfører?
Det nye Volkswagen-teamet synes som et bra alternativ for fremtiden, selv om de vil bruke 2012 til å sanke erfaring. Og hvem kan vel bedre hjelpe dem med dette enn rutinerte Petter Solberg?