-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Inni er de IKKE like
Litt dristig, kanskje, av Buick å kalle deres Los Angeles LaCrosse for en konseptbil. Er nye 20-tommere nok? Men det er inni det virkelig skjer.
LaCrosse er egentlig den samme bilen som Insignia og Saab 9-5, bygget på GMs Epsilon II plattform.
En grei mellomklassebil uten store ambisjoner i verken den ene eller den andre retning.
Men i Los Angeles står det et eksemplar i en aldeles nydelig rødfarge som de kaller konseptutgave. Du må se lenge før du finner ut hva som skiller den fra den du kan kjøpe hos nærmeste forhandler – solide 20 tommers hjul fyller ut åpningene på en overbevisende måte.
Men Konsept?
Det viser seg at det er på innsiden det skjer. Men hvorfor er ikke helt klart. Interiørdesigner Magdalena Kokoszynska forklarer at dette er oppskriften for den typiske Buick-kunden, han som forstår seg på luksus, men ikke trenger å flashe det.
Allerede når hun forteller at karosserifargen ikke er rød, men Cabernet-rød, begynner vi å ane at dette er ganske pretensiøst.
Det finnes selvfølgelig deilige og eksklusive Cabernet-Sauvignon-rødviner. Men frem til for bare et par tiår siden var vel Cabernet-druen den mest utbredte på jorden, inntil Merlot endelig passerte den på 90-tallet.
Hva som er så eksklusivt med en av de vanligste rødvindruene er vanskelig å forstå.
På innsiden fortsetter det. Med verdens mykeste, smørmykt står det i pressemeldingen – får håpe det ikke blir enda varmere – skinn i seter og på ratt ønskes du virkelig velkommen.
I taket er det en helt spesiell type semsket skinn. Fargene går i elegante, brune toner, og ting er festet sammen med ”fransk søm” med en tråd som har en isblå farge.
Alle oppbevaringsrom er kledd med et flossete stoff, akkurat som om de skulle være smykkeskrin, og mye av trematerialene som er benyttet på dashbordet er inspirert av den samme veden du finner i en gammel Gibson Les Paul gitar.
Her hentes inspirasjonen fra smykker og arvegods og favorittlenestoler, og alt det blanke har en overflatepatina så det virker som om det har vært pusset av ivrige hushjelper de siste hundre årene.
Det er egentlig utrolig hva man finner på når det ikke finnes noe å vise frem. Det eneste jeg egentlig lurer på er hva kollegene borte hos Cadillac sier, når lillebror til de grader skal forsøke å utCadillace det merket som skulle stå i spissen for lux-begrepet.