-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Småsjarmører på hjemmebane - del 3
Tre småbiler med bensinmotor legges under lupen denne gang. "Jentenes beste venn", sier noen. Fullgodt alternativ som familiens bil nummer to, sier andre.
- Del 2
Respektable kjøreegenskaper
Det var ikke kjøreegenskapene som var det mest positive punktet på den forrige Yaris. Nå er dette snudd på hodet.
Ikke bare har den en styring med akseptabel tilbakemelding fra veien, men konstruktørene har gitt chassiset en fin balanse mellom sportslighet og komfort. I dette selskapet er Yaris best på begge disse punktene. Godt jobbet, Toyota!
Kia Rio har et hjuloppheng som er godt støydempet, men det svelger ikke ujevnheter og tverrskjøter like godt som Yaris.
Volkswagen Polo har det mest sportslige chassisoppsettet, takket være sportsunderstell. Det merkes i form av både slag og lydnivå på vintervei og annet rufsete underlag. Det er på slett asfalt at denne bilen fremstår på beste måte.
Vi ville personlig foretrukket manuell girkasse på Yaris fordi CVT-kassen oppfattes som masete og må ta noe av skylden for det høye støynivået under akselerasjon.
En annen detalj ved Yaris, som blir tydelig når vi kjører tre biler nærmest hånd i hånd i en slik test, er at den har merkbart dårligere svingradius.
Prisen skiller
Hele 70.000 kroner, eller 37 prosent, skiller det i pris fra testens rimeligste, Rio, og opp til den dyreste, Polo. Noe av forskjellen ligger i R-line-pakken på Polo, som stort sett omfatter stylingdetaljer med bare beskjeden praktisk betydning. Den behagelige dobbeltclutchkassen DSG trekker også prisen opp. Adaptive bi-xenonlys skal heller ikke glemmes.
Yaris ligger midt på treet i dette selskapet. Basisprisen er ikke så mye lavere enn på Polo, men ekstrautstyret er langt mer beskjedent. Likevel er Yaris den eneste av testbilene som både har navigasjonssystem og rygge-kamera.
Den rimeligste av testbilene har den lengste garantien. Rio har 7 års garanti, noe som kundene vil sette pris på når bilen omsettes på bruktmarkedet innenfor denne perioden.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Kia Rio
- Testvurdering og poeng Toyota Yaris - Testvurdering og poeng Volkswagen Polo