-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Litt mer av lite
Aston Martin Cygnet er i utgangspunktet en fremmed fugl. Nå har A. Kahn Design gjort den enda mer spesiell.
Hele utgangspunktet for at Aston Martin gikk bananas, på det som i utgangspunktet var en Toyota IQ, er å redusere gjennomsnittsutslippet fra bilene de produserer.
Resultatet ble en billig Aston Martin, men en grenseløst kostbar småbil.
Britiske A. Kahn Design startet som spesialister på felgdesign.
Med årene har de også utviklet et gjenkjennelig uttrykk for ombygging og skreddersøm av prestisjebiler, fra Range Rover til Bugatti, McLaren, Maybach, Rolls Royce og Ferrari.
Siste bil ut er altså Cygnet, som har fått nye 17-tommere foran, og 18-tommere bak.
Bakfra er det også lett å se at noe har skjedd, to firedelte eksosrør bidrar til det.
Innvendig er det opp til kunden å skreddersy sin bil – det antydes for eksempel at du kan få seter i samme farge som
jeansene dine, og ellers hente interiørfargene fra t-skjorten.
Prosjektet viser i hvert fall at ikke hele Europa er like plaget av finanskrisen, og at det fortsatt finnes både tilbydere og kjøpere av ting man ikke trenger – men som definitivt er krydder i en standardprodusert hverdag.
Prisen vil selvsagt avhenge av hvor stor del av garderoben du ønsker å overføre til bilen, men utgangspunktet er en
Cygnet som koster rett under 400.000 som den står – og så er det vel antagelig bare å tenke på et tall.