-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste sekser fra Mazda
Dersom neste generasjon Mazda6 arver designtrekkene fra Takeri, er det mange konkurrenter som bør skjelve i buksene.
Vi møtte konseptbilen Takeri på Tokyo-utstillingen i november, og de som skal til Genève om noen uker får se den der.
I den forbindelse har Mazda sluppet mange nye bilder av den vakre kreasjonen.
Takeri er en videreutvikling av Shinari, og begge anvender designspråket «Kodo – Soul of Motion» med flytende, vakre linjer.
Mazda sier den gir en smakebit på designretningen for neste generasjon sedan i CD-segmentet – i praksis betyr det erstatningen for Mazda6 som vi vet skal lanseres i løpet av et par år, med Skyactiv-teknologi som vi prøvekjørte allerede i fjor sommer.
Skyactiv
Under panseret sitter en Skyactiv-D dieselmotor med Mazdas egenutviklede stopp/start og 6-trinns Skyactiv-Drive automatkasse.
LES MER OM MAZDAS AVANSERTE TEKNOLOGI, som skal sørge for maksimal energieffektivitet samtidig som Mazdas lekne kjøreegenskaper opprettholdes.
i-Eloop
Dette blir første modell som skal utrustes med i-Eloop, en forkortelse for Intelligent Energy Loop.
Dette er Mazdas regenerative bremsesystem, som benytter en unik løsning for å konvertere kinetisk energi til elektrisitet under nedbremsing, og som lagrer energien i en kondensator i stedet for i batterier.
Strømmen benyttes til å drive bilens elektriske systemer, og reduserer dermed belastningen på motoren, noe som medfører drivstoffreduksjon på inntil 10 prosent.
Volumselgere
Viktigste produksjonsmodell på Mazdas stand blir uten tvil den nye CX-5, men for tredje år på rad viser de igjen en «limited edition» MX-5 som skal få fart i vårsalget.
I år kan du velge om du vil ha myk eller hard topp, og i begge tilfeller får du med unike finesser, som forkrommede detaljer i lykter og grill, Havana Brown skinninteriør, et avansert lydanlegg og det første integrerte navigasjonsanlegg noensinne i en MX-5.
Spesialutgaven leveres i fire alternative lakkfarger – Radiant Ebony, som er unik for denne modellen, samt Crystal White Pearl, Metropolitan Grey og Brilliant Black.
De siste to årene har Mazda hatt spesialutgaver av MX-5, og det har ifølge OFV resultert i tilsammen 155 nye registreringer av den populære roadsteren.
LES VÅRE PRØVEKJØRINGER AV MX-5:
20 år med reinspikka kjøreglede