-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjappeste Golf Cab
Blant bilene Volkswagen skal avduke neste uke er Golf GTI Cabriolet. Ifølge Volkswagen har de aldri tidligere laget en så kjapp Golf Cab.
Vi fikk et forvarsel om denne modellen i fjor vår da Volkswagen viste et par spreke konseptbiler på den årlige GTI-jippoen i Wörthersee.
Der hadde de både en R- og en GTI-versjon av Golf Cabriolet.
Nå skal bilen debutere i produksjonsform, og selvsagt har den mye til felles med sine lukkede søsken med tre og fem dører.
Motoren er den samme 2,0-liters TFSI-utgaven med 210 hester og et meget anvendelig dreiemoment - 280 Newtonmeter er tilgjengelig fra 1750 opp til 5300 omdreininger, der maks effekt oppnås. Kundene kan velge om de vil ha manuell eller DSG girkasse.
Oppgitt aks til 100 er på 7,3 sekunder, litt langsommere enn de andre modellene som gjør denne øvelsen på 6,9. Til gjengjeld har cabrioleten en meget kjapp takløsning – kun 9,5 sekunder skal det ta å kle av kalesjen, og det kan gjøres i hastigheter på inntil 30 km/t.
For øvrig finner vi GTI-spesialiteter, som en aggressiv front med røde dekorstriper og bikubemønster i grillen, sideskjørt, en dyp hekk med to store eksosrør og diffusor, samt røde bremsecalipere og Monza spesialfelger med 225/45 dekk.
Innendørs er det sportsseter i kjent «Jakara» rutemønster, eller man kan velge skinnseter som heter Vienna. Rattet er tykt og sportslig og kledd i perforert skinn, et materiale man også finner på håndbrekk og girkule.
Golf GTI er neppe klar til årets cabriolet-sesong, men på ettersommeren bør de første bilene dukke opp.