-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lang omvei for Alfa
Viaggio skal den nye Fiaten hete. Det betyr reise. Og det er jommen sant, litt av en reise denne modellen har hatt.
Bilen debuterer på Beijing-utstillingen senere denne måneden. Det er en meget viktig modell for italienerne. Den skal gå i spissen for en ny invasjonsstyrke som skal sikre Fiat 300.000 salg der i 2014 – opp fra 1.500 i fjor.
Som alle andre store operatører i Kina, har også Fiat nå alliert seg lokalt. Og den nye Viaggio blir den første modellen som bygges på joint venture-bedriften de har stiftet sammen med Guangzhou Auto Company.
GAC forteller at de har planlagt en første runde med 140.000 biler per år, et tall som skal stige raskt til 250.000.
Viaggio skal komme på markedet allerede i høst og skal drives av en lokalt bygget utgave av Fiats 1,4-liters bensinmotor, både med og uten turbo. Den bygges ved en annen fabrikk GAC og Fiat har felles, også beliggende i Changsha.
Mange som møter Viaggio for første gang vil garantert kjenne den igjen. Det er nemlig ikke annet enn en Alfa Romeo Giulietta, slik den ble da den ble lansert som Dodge Dart (bildet) på Detroit-utstillingen i januar.
Den er nok en gang lettere modifisert for å treffe kineserne hjemme.
Fiat har hatt et par forsøk på å trenge gjennom den kinesiske mur. Først var det et samarbeid med Nanjing Auto – den parten de eide der solgte de til SAC i 2007.
Samme året forsøkte de å få til et partnerskap med Chery (som nå jobber tett med Jaguar/Land Rover). Det Fiat-forsøket gikk også i bøtta.
Etter det har Fiat overlevd på sitt vellykkede partnerskap med Chrysler i USA. La oss håpe de nå har funnet ut hvordan slike forbindelser skal organiseres, slik at også tredje Kina-forsøk ender bra.