-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nissan presiserer
For et par uker siden skrev vi at Nissan skulle starte produksjon av Leaf i Europa, og at en modifisert utgave skulle får lenger rekkevidde og lavere pris. Nå har vi fått en oppklaring fra Nissan.

LES OGSÅ: Billigere og seigere Leaf
Kilden for vår artikkel var det anerkjente bransjetidsskriftet Automotive News, men ifølge Nissan var opplysningene som fremkom i artikkelen ikke helt korrekte. Vi formidler derfor en presisering som PR-sjef Marina Maneas Bakkum i Nissan Norge har kommet med.
Hun bekrefter at Leaf skal produseres ved Nissan-anlegget i Sunderland fra begynnelsen av 2013, men sier videre:
- Vi har ingen indikasjoner på at bilens eksteriør vil endres i forbindelse med at produksjonen flyttes til Europa.
- Det er heller ingen indikasjoner på at bilprisen vil endres. Det er mulig det etter hvert vil komme flere utstyrsversjoner av Leaf som da selvfølgelig vil ha ulike priser på linje med andre modellrekker, men dette er ingen prisreduksjon som sådan, fortsetter Bakkum.
Hun hevder videre at den informasjon hun besitter ikke antyder at Leaf vil få lenger rekkevidde når den europeiske produksjonen starter.
- Det er viktig for oss at våre nåværende og fremtidige kunder ikke får feilinformasjon og blir usikre i forhold til bilen de har kjøpt eller vurderer å kjøpe, sier Bakkum.
Hva angår fremtiden sier hun følgende:
- Nissan har investert kraftig innen feltet og fortsetter med forskning og utvikling av elbiler. Neste elbil som er på trappene er eNV200 der konseptbilen ble vist i Genève, og vi ser frem til fremtiden både hva gjelder nye modeller og ny teknologi med bedre kapasitet, men det er enda lengre frem i tid, avslutter PR-sjefen.