-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volkswagen på GTI-treff
Tusenvis av GTI-entusiaster en i disse dager samlet i østerrikske Wörthersee for årets GTI-treff. Volkswagen lokker med nye fristelser.
Det som startet som en samling for Golf GTI-entusiaster har etter hvert utviklet seg til en gedigen happening i regi av Volkswagen.
Men det betyr ikke at Volkswagen er alene om arrangementet – de andre familiemedlemmene, Audi, Skoda og Seat er også sterkt involvert.
Til årets GTI-treff har Volkswagen med seg noen spesialmodeller for å friste sine mest lojale kunder. De kan bl.a. oppleve den første Golf GTI Cabriolet live. Bilen debuterte på vårens Genève-utstilling, og begynner nå å nærme seg butikkene.
Rallybil
Volkswagen har meldt sin ankomst i Rally-VM fra neste sesong, og bilen de skal konkurrere med – Polo R WRC, den hotteste Polo noensinne – står som en attraksjon utstilt i Wörthersee.
LES OGSÅ: Adjø Dakar, Hallo Verden
Fra 2013 skal den konkurrere verden rundt, og mulighetene er store for at en nordmann blir utnevnt til sjåfør på en av bilene. Andreas Mikkelsen har nemlig gjort et solid inntrykk på sjefene i VW Motorsport med sin kjøring i utvalgte VM-runder samt IRC-serien for Skoda.
Rallybilen har en 1,6-liters turbomotor som yter ca. 300 hk og sørger for at null til hundre går unna på 4,1 sekunder.
Gaterally
Polo R WRC Street er en konseptbil som har mye til felles med rallybilen når det gjelder utseende, med store spoilere, diffuser, sportsoppheng og R-WRC-logoer.
Volkswagen viser denne i Wörthersee som en teaser for en meget begrenset serie med nesten-rallybiler for gatebruk de planlegger å lansere i 2013.
Bilen har en 2,0 TSI-motor med 220 hk, noe som borger for pirrende ytelser.
Golf i sort / hvitt
Selvsagt har ikke Volkswagen glemt at opprinnelsen til glade dager i Wörthersee var et treff for Golf GTI-entusiaster. De har også med seg et par konsepter basert på Golf GTI.
Golf GTI ConceptWhite skiller seg ut med sin spesielle lakk – Onyx White matt. Innendørs er det sort som råder, med kontrastsømmer i rødt på seter, ratt, håndbrekk og armlener.
Concept GTI Black Dynamic er sort med røde detaljer. Bakgrunnen for denne bilen er også spesiell – siden oktober i fjor har nemlig ni trainees - fire jenter og fem gutter - jobbet med sin «Apprentice Golf GTI 2012».
Målsetningen: konseptdesign, styling, motor og en rekke andre detaljer skal vise deres forståelse av en klassisk sportsbil.
Bilen har en rekke detaljer å beundre – blant annet et 1800 Watt lydanlegg med ni høyttalere som okkuperer hele bagasjerommet. Det var i alle fall ikke vanlig i klassiske sportsbiler.