-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny superbil fra Holland
Hva er det med hollenderne? Nå foreslår de enda en drømmeaktig superbil.
Hollands flora
Spyker kjenner vi, om den eksisterer eller ikke eksisterer akkurat nå, er ikke helt klart.
Og de av dere som virkelig følger BilNorge.no tett vil også vite om for eksempel Donkervoort, om Bewerp Savage Revale Roadyacht GTS (alvor!) og om brødrene Huets HB Coupé RR M.
Donkervoort eksisterer så definitivt, men om Bewerp eller HB eksisterer akkurat nå er usikkert. Og mens vi ikke venter på ikke å finne ut om de fins eller ikke, kan vi fortelle dere om enda et drømmeprosjekt fra dette flate landet.
Vencer heter merket, Sarthe (oppkalt etter der de kjører Le Mans) er modellnavnet.
Nå er imidlertid ikke oppskriften på drømmebilen så fantastisk at den er hinsides de fleste sannsynlige muligheter.
Her snakker vi om et forholdsvis konvensjonelt chassis av stålrør med en V-åtter sluppet ned i midten med et ganske Noble-utseende karosseri rundt det hele.
Det som er litt spesielt med spesifikasjonene er at de kan du være med på å utvikle. For på hjemmesiden deres som nettopp er åpnet blir alle petroleumshoder (har du hørt makan til idiotisk uttrykk?) invitert til å komme med sine ideer om hvordan superbilen skal bli.
Men foreløpig snakker vi om en BMW-motor som i denne utgaven har 510 hester og er boltet til en sekstrinns manuell girkasse. Justerbart parallellogram foran og bak og en vekt på 1390.
En såpass nøyaktig angivelse tyder på at bilen faktisk er bygget. 326 km/t tyder også på at toppfarten faktisk er målt. 452 x 198 x 119 cm er innenfor standard-rammen, sammen med en akselavstand på 279 cm. En bensintank på 55 liter høres derimot i underkant ut.
(saken fortsetter under videoen)
På hjemmesiden fortelles vi at Robert Cobben startet selskapet sitt mot slutten av 2010. Og de skriver det på en måte som om det er en selvfølge at alle vet hvem hr. Cobben er.
Jeg har forsøkt å lete, men lite har dukket opp. Dersom noen kan fortelle meg at han har vunnet noe, eller fått til noe annet, så hadde det kanskje vært lettere å tro på dette prosjektet.