-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Selvmotsigelsen
Her er neste generasjon Range Rover. Den blir større enn forgjengeren, men vesentlig slankere. Er det mulig?
Det er ikke mange av dagens SUVer som kan skryte av en over 40 år lang historie, men det kan denne.
Den originale Range Roveren kom på markedet i 1970 og ble raskt populær for sin kombinasjon av Land Rover fremkommelighet og høy grad av komfort. Den ble populær i mange kretser, ikke minst blant musikere og finansakrobater.
Mens første generasjon fikk et langt liv og var i produksjon helt til 1994, ble levetiden kortere for generasjon to som allerede i 2001 ble erstattet av dagens modell – den første med selvbærende karosseri.
Overmoden
Selv om den fikk en ansiktsløftning og nye motorer i forbindelse med lanseringen av Range Rover Sport i 2005, og nok en gang i 2009, bærer det nå ubønnhørlig mot de evige jaktmarker for dagens Range Rover.
Vi forventer et generasjonsskifte i 2013, så kanskje stiller Land Rover ut en konseptbil som kan gi oss en pekepinn på høstens Paris-utstilling.
Her har våre fotografer kommet over en prototyp under testing. Selv om den er rimelig godt kamuflert, er det lett å se at den bærer slektskap og stolte tradisjoner videre.
Modernisert
De som har sett bilen mener den er vesentlig større enn dagens modell, noe som vil gagne både passasjerer og lastekapasitet.
Motorene blir en videføring av dagens, muligens med litt mer effekt og lavere forbruk. En hybrid-utgave et også sannsynlig, med teknologi fra Range eConcept.
For å oppnå mest mulig vektreduksjon skal Land Rover ha samarbeidet med sine kolleger hos Jaguar om utvikling av lette komponenter til chassis og karosserideler – de har jo mer erfaringen på det feltet.
Det skal gi neste Range Rover en vektbesparelse på rundt 400 kg. Det høres kanskje nærmest umulig ut, men husk at dagens modeller har en egenvekt på mellom 2,6 og 3,1 tonn.