-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
R8 girer opp
R8 får ny automatkasse. Endelig, vil noen si.
Audi mener det er dags for en facelift på de to utgavene av sin superbil – R8 og R8 V10 – og den største nyheten er at de nå får S tronic-girkassen.
Dette er Audis navn på den velkjente DSG-girkassen til Volkswagen, med to clutcher og girskift raskere enn noe menneske klarer manuelt. Den gamle R tronic-kassen – en halvautomatisk girkasse – var ikke R8s sterkeste side.
Dette betyr også at prestasjonene er økt noe. Standard R8 Coupé senker 0-100-tiden fra 4,6 til 4,3 sekunder, mens V10-utgaven går fra 3,9 til 3,6 sekunder.
Motorytelsene er beholdt, hvilket vil si 430 hestekrefter og 430 Newtonmeter for R8, og 525 hester og 530 Newtonmeter for V10eren.
Les også vårt førsteinntrykk av R8 V10 Spyder på norske veier
I tillegg lanserer Audi en R8 V10 plus, som topper modellrekka med 550 hestekrefter. 3,5 sekunder til hundre og toppfart på 317 km/t, ifølge påstanden. Denne kommer kun som coupé-utgave, men har til gjengjeld et lass av standardutstyr, som blant annet inneholder Bang&Olufsen-lydanlegg og keramiske bremser.
De som er litt tradisjonelle av seg, kan fortsatt velge manuell girkasse i R8 Coupé – og den har fortsatt åpne sjaltespor. Nå som Ferrari ikke lager manuelle girkasser lengre, er det fint å se at noen tar denne tradisjonen videre. Om det er V10-utgaven som frister mest, er S tronic standard.
For øvrig er nye R8 gitt nye lykter foran og bak. LED dominerer fortsatt, og for de som vil ta den helt ut finnes også muligheten for å lyse opp motorrommet med LED-lys.
Støtfangere og eksosrør er også gitt en forsiktig overhaling.
Audi vil starte produksjon av den oppgraderte R8 for europeiske kunder mot slutten av året.
Hør den herlige lyden på video: