-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Friskere og sprekere RCZ coupé
Selv om den bare er tre år gammel, og fortsatt vekker oppsikt i trafikken, velger Peugeot nå å sprite opp utseendet på lille RCZ.
Modellen står i Paris med ny optikk, men under panseret sitter fortsatt de samme motorene. Det betyr to alternative 1,6-liters bensinmotorer, en med 156 hk og en med 200 hk. De som foretrekker diesel får tilbud om en 2,0 HDi med 163 hk.
At RCZ er en nisjebil, leser vi ut av OFV-statistikken. Hittil i år er det registrert 21 nye eksemplarer mens det i hele fjor ble registrert 66. Dermed blir den ikke noe vanlig syn på norske veier.
Det er primært i fronten vi finner endringene. Den er mer sportslig og dynamisk for å gi bedre balanse med de brede skjermbuene bak og det spesielt utformede taket med «double bubble».
Skreddersøm
Grillen har fått to blanke striper i silkematt finish. Under denne sitter lave luftinntak, med LED-innslag på sidene, formet som klor fra dyreklør.
Større utvalg av tilleggsutstyr gir kundene større muligheter for å skreddersy sin RCZ. For eksempel kan man få en helsort grill, tre forskjellige farger på taket samt ti forskjellige felgtyper.
En Black Pack gir sorte bremsecalipere og utvendige speilhus mens Sports Pack, som er standard i kombinasjon med Sport og GT-utgavene med THP 200-motor, har et lite sportsratt, kortere girspak og et lydanlegg som «foredler» motorlyden.
Enda hottere
Peugeot lekker også litt om fremtiden når de avduker sin RCZ R Concept. Den er utført i sort og kobber, som superbilen Onyx og en scooter du snart skal få stifte bekjentskap med.
I konseptbilen er 1,6-liters THP-motoren trimmet opp til hele 260 hestekrefter, og er ifølge Peugeot deres kraftigste produksjonsmodell noensinne – 160 hester per liter høres utvilsomt morsomt ut.
Den ferdige modellen kommer på markedet mot slutten av 2013, og på tross av ytelsene antyder Peugeot et CO2-utslipp på rundt 155 g/km. Slett ikke ille.