-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Paris: Endelig åpnet
I mange dager har vi kunnet fortelle dere om bilutstillingen i Paris. Lørdag åpnet den endelig. Det vi har sett og fortalt om har egentlig vært bare kunstig. Det er bare journalister som tror at et slikt arrangement er gjort for dem!
«Å, ikke DE damene igjen» var det noen som sukket. SEAT har noen flotte damer, 5 meter til værs på noen fleksible, stylteaktige saker, slik at de kan bevege seg ganske grasiøst der oppe i stratosfæren. De mest blaserte av oss har sett dem før.
I Frankfurt og Genève for eksempel. Og det er jo det som er poenget, for der har ikke publikum vært. Publikum er med andre ord ganske begeistret de, der vi bare gjesper.
Akkurat som Citroëns Tubik eller i-oniq fra Hyundai. For oss var det utslitte konseptbiler – om ikke mange år gamle, så i hvert fall mange måneder. Det må ha vært et spesielt interessert publikum som hadde reist til Tyskland eller Sveits for å se disse bilene før.
Men til gjengjeld hadde de færreste av oss sett Renaults A 110-50 konseptbil som debuterte i Monaco i sommer, og som vi trodde skulle bety en Alpine-renessanse.
Fremdeles er det de færreste av oss som har sett den, for Renault hadde plassert den langt unna, på et loft, der de færreste orket å gå under pressedagene.
Poenget mitt er at de som vet alt og har sett alt før, egentlig ikke har besøkt noen bilutstilling før de har vært der på publikumsdagene. Bare det å se hva folk stopper opp ved, burde lære oss litt om hva som er viktig.
Og det å se hvordan folk står og følger stempler og ventiler som hopper opp og ned i gjennomskårne motormodeller, burde også gjøre oss litt ydmyke. De ønsker åpenbart å forstå litt av det som skjer.
Spør en gjennomsnitts fashion-skribent – av den typen som dekker bilutstillinger – om hva en kubikk er. Det blir muntre svar.
Denne gangen ble første publikumsdag i Paris sterkt preget av den vanskelige situasjonen for industrien i bilutstillingslandet Frankrike.
Frankrikes president, Francois Hollande, var smart nok til å besøke utstillingen på siste pressedag, ellers hadde han nok møtt noen misfornøyde velgere.
Men dette er jo også en del av bilverdenen som er minst like viktig som en ny overliggende kamaksel.
Da blir det plutselig klart at bilutstillinger er mer enn en boble med show og drømmer. Men da har PR-folket og journalistene for lengst reist hjem.
Men her er allikevel noen glimt fra den virkelige Paris-utstillingen.
HER FINNER DU VÅR STORE SAMLEARTIKKEL FRA PARIS