-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Video: Knuste rekord
Toyota har igjen vært ute og lekt seg med sin elektriske prototyp TMG EV P002 på Nordsløyfa. Vår video viser hvordan Jochen Krumbach moser den gamle rekorden.
Den tyske racerføreren noterte tiden 7 minutter og 22,329 sekunder rundt den 20,8 kilometer lange Nordsløyfa. Dermed senket han sin gamle rekord, satt for et år siden, med over 25 sekunder.
Se forrige rekordforsøk på video her
Mellom de to rekordforsøkene på Nordsløyfa har bilen også tatt seg opp det legendariske bakkeløpet Pikes Peak, hvor den også satte ny rekord for elbiler.
Toyota benyttet en helt ny batteri-til-batteri ladeteknikk, TMG DC hurtiglader, som de har utviklet i samarbeid med Schneider Electric. Denne setter dem i stand til å lade batteriene på en bane selv om man ikke har tilgang til et vanlig lysnett.
- Siden vårt forrige forsøk på Nordsløyfa i fjor har vi utviklet vår elektriske drivlinje til å levere mer effekt og opptre mer konstant over lengre distanse ved bedre å kontrollere temperaturen i batteriene, sier Ludwig Zelle, TMG-sjef for Electrics Electronics.
Noen tekniske detaljer om bilen: Motoren yter 350 kW (475 hk) og har et dreiemoment på hele 900 Newtonmeter. Noen vekt får vi ikke oppgitt, men målene er 410 x 179 x 104 cm, og toppfarten er oppgitt til 255 km/t.
Bli med en runde på Nordsløyfa. Heftig, spør du meg, selv uten snerr.