-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Grått fra Bugatti
Bugatti fortsetter å ta det siste ut av Veyron. Ikke la deg lurte av fargen - spesialmodelen "Gris Rafale" er alt annet enn trist.
Verdens raskeste cabriolet, kalte Bugatti sin Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse da de viste den i Genève tidligere i år.
Den har vist seg å bli en suksess. Ikke nok med at den har solgt godt til de som frekventerer steder som Pebble Beach – og det var selvsagt mer enn nok til at snakkeshowsjefen Jay Leno måtte ha en.
Nå viser det seg at Bugatti tror at Grand Sport Vitesse også kan være en suksess i Sør-Amerika, og har tatt den med seg til bilutstillingen i São Paulo.
Ikke nok med det heller, den tysk-franske superbilprodusenten har til og med sørget for å lage et spesialeksemplar som de har kalt «Gris Rafale» - det skulle bety noe slikt som grå sprut. Gråfargen kombineres med blå karbonfiber.
Det er mulig ingen har fortalt Bugatti at brasilianske rikinger ikke liker å vise det frem med bilene sine, de flyr helikopter. Likevel kan det jo være morsomt å ha noe i garasjen, eller stua, som ikke alle andre har.
0-100 på 2,6
Det stemmer i så fall godt med bilens 1200 hestekrefter og 1500 Newtonmeter fra den kjente og kjære 8-liters W16-motoren med fire turboer. Var det fortsatt noen som hevdet at lykke ikke kan kjøpes for penger?
Fra stillestående til 100 tar det 2,6 sekunder, videre passerer du 200 i løpet av 7,1 sekund og for de tøffeste ender toppfarten på 410 km/t. Det forutsetter at du har taket på, men selv 375 km/t i åpen bil bør være tilstrekkelig for å sjekke om det nye tupè-limet sitter som lovet.
Vrang innvendig
Innvendig har man snudd fargekombinasjonene, her finner du blå hud med grå sømmer.
Om du har tenkt å sjekke sparekontoen kan det være greit å ha prisen i bakhodet. De som skal sikre seg et eksemplar må nemlig regne med å legge nærmere 20 millioner kroner på bordet - før Sigbjørn har lagt på sine skatter.